Tags

, , , ,

Nyt hår.

Nyt hår.


Besøgte som planlagt frisøren i går og fik nyt hår. Gjorde en interessant iagttagelse: “Stort set samtlige kunder var langhårede og jeg som troede man gik til frisøren for at blive klippet. Jeg kunne ganske enkelt ikke se om de havde fået en behandling eller ej, når de gik ud af døren. De fleste fik farve i, men meget lig den de havde i forvejen. De fleste var under 35.”
En anden trend var os 50-60+. Stor set alle have skulderlangt hår eller fik det. Og alle blev tilrådet, den mørkegrå farve jeg nu har. Jeg var lige ved at grine højt og synes det var en slags fabrik, der spyttede ens damer ud af døren. Nå! tænkte at jeg hellere måtte være med på moden, men overvejer meget om det er noget jeg vil beholde. Synes indtil videre at mit eget lysegrå hår var pænere, men ok ikke så damet. Og måske lignede jeg mere en klat kedelig æblegrød.
Tænke, tænke.
Opdagede en anden trend i går. Kvinder bruger enormt megen tid på at tale om deres mænd. Dem de er partner med eller dem de ikke har og derfor savner. Andet emne som scorer højt på listen er børn. Ikke at det er noget nyt, men når man lytter efter er det rigtig meget tid, der går med det.
I min alder er det børnebørnene der fylder og som vi kan snakke om i evigheder. Emne nummer to er helbredet og alle de skavanker der følger med alderen og sidst, men ikke mindst de rejser man har været på eller har planlagt.
Hvis man selv holder sin mund og lytter, kan jeg ikke lade være med at tænke på, at der da vist er en grund til at verden ser ud som den gør.
Ikke mange snakker politik, menneskerettigheder, samfundsøkonomi og de fleste ved mindre om hvad der sker af ændringer i den sociale lovgivning, sygedagpenge, arbejdsløshedsunderstøttelse, overenskomstforhandlinger og arbejdsmiljø end de ved om hårbørster med rigtig vildsvinebørster og seneste kollektion fra H & M.
Er det derfor det er så nemt for politikerne at snyde og bedrage befolkningen og gennemføre politik, der i sidste ende går mest ud over dem, der ingenting har eller har meget lidt. Ja, faktisk skal middelklassen ikke føle sig for sikker. Ryger jobbet eller bliver man syg, gælder de samme regler dem.
Jeg blev faktisk rigtig ked af det og gør mig i øjeblikket nogle tanker om, hvem jeg egentlig kan føre en berigende, udviklende og lærerig samtale med?
Ved nærmere eftertanke står mine børn ganske højt på listen. De har holdning og indsigt i mange ting og tør godt være uenig på en god måde, uden at vi bliver uvenner.
Det er en særlig kunst, som er god at øve sig i.

