Tags

, , , , ,

En bænk i forårssolen og masser af vintergækker.

En bænk i forårssolen og masser af vintergækker.


Det har været en vellykket aften, hvor der skulle tages afsked med et godt lille menneske, som jeg har kendt nogle år.
Gennem hele livet kommer og går der mennesker. Nogle er svære at tage afsked med fordi man ikke har lyst til at miste dem og andre siger man selv farvel til af forskellige grunde.
Alle har deres plads i ens egen historie og af alle har jeg lært noget. Overfor rigtig mange er jeg taknemmelig for og påskønner de gode ting de lærte mig, den omsorg og kærlighed de gav mig og de oplevelser vi havde sammen.
Nogle gange føltes det som svigt, at nogle forlod mig. Andre gange var det mig der gav et menneske følelsen af, at jeg svigtede, når det var mig som sagde farvel og betrådte nye stier. Nogen døde fra mig, nogen måtte rejse langt, langt bort, men summen af det hele opbevares i min livsbog som erfaringer, der gør livet rigere end hvis jeg havde været det foruden.
Rigtig mange vil for altid have en særlig plads i mit hjerte og de fleste vil jeg aldrig glemme.
Det kan være forfærdelig hårdt at lukke og afslutte et kapitel i sin bog og så spændende og glædesfyldt, at skrive et helt nyt kapitel.
Altid vil det være lidt angstprovokerende, at tage hul på noget nyt, vi ved hvad vi har og ikke hvad vi får. Men faktisk har jeg aldrig oplevet, at det ikke på sigt har været en gave, at turde give sig ud på et nyt og ukendt område. Der har været stenede stier at betræde, det har været op ad bakke og lysten til at vende om og gå baglæns har været fristende. Men i sidste ende har det været berigende og føltes rigtigt.
Nu gryer et nyt forår – mit nummer 65 – blodet ruller lidt raskere, som safter der stiger i træerne. Solen varmer og lyset får humørbarometeret til at stige væsentligt. Også her efter afskedens time.
Nye eventyr venter, ny viden skal indhøstes, nye bekendtskaber stiftes. Nye ting læres og hvem ved om ikke der også venter lidt kærlighed og lykke et sted rundt om hjørnet. Håbet er lige så lysegrønt som de nyfødte blade på buskene og glæden så gul som påskeliljerne.

