Tags

, , , , ,

Disse damer har ikke noget med 8. marts at gøre, udover at de også kan give dagen kulør.

Disse damer har ikke noget med 8. marts at gøre, udover at de også kan give dagen kulør.


Ak! 8. marts har virkelig forandret sig i de 43 år jeg har været med til at markere dagen. Der er ikke mere store demonstrationer, kæmpe møder, røde faner, kjoler og roser. Diskussioner, politik, skæg og ballade.
Men, men der er fortsat rigtig mange kvinder som fejrer dagen.
Det inviterede Bente mig til at opleve i HK København. 400 kvinder i alle aldre var mødt frem til stand up, musik og mad. En lørdag eftermiddag i den bedste forårssol. Ikke dårligt.
Det mest interessante var, at ingen fagforenings politiker holdt tale, en ansat bød velkommen og en stand up kvinde gav rigtig mange morsomme og også tankevækkende eksempler på kønskampen. Vi fik grinet af os selv, hvilket er ganske befriende en gang imellem.
Senere på aftenen oplevede jeg Ballerup Ungdoms Skole og Musikskole give den for fuld udblæsning for en stuvende fuld teatersal. Imponerende at de kunne trække ungt publikum fra Grand Prix og en lørdag aften i byen. Og hvor var det flot samarbejde. 50 unge som kunne få hele scenen til at gynge af sang, musik og teater.
Jeg blev rørt og stolt over den danske ungdom, så kan det da ikke stå helt så slemt til vel?
Jeg får lyst til at give dem et stort knus også deres lærere, instruktører og de mange unge som har fået teknikken til at virke, lavet kostumer og hvad der nu ellers hører til.
Hvor var det bare flot samarbejde og en fin forestilling.
Tak til mine værter for en lang, bevægende og god dag med dejlig mad og omsorg.

