Tags

, , , ,

Solen og varmen lokker blåregnen frem

Solen og varmen lokker blåregnen frem


Et af mine hedeste ønsker da jeg havde have var en blåregn. Endelig fik jeg en op af huset, men jeg så den kun blomstre to gange, før jeg skulle flytte. Skal jeg nogensinde påny blive ejer af en have eller en stor terrasse, vil jeg atter ønske mig en blåregn.
Og så til noget helt andet. I Marbella kører en sag kendt som Operactiòn Goldfinger. Den sag drejer sig blandt andet om, at Sean Connery og hans kone beskyldes for ulovligheder i forbindelse med salget af deres ejendom Casa Malibu, som angiveligt blev solgt for 5,5 millioner euro.
Efter salget af ejendommen blev der opført 72 lejligheder på grunden, skønt der kun var givet byggetilladelse til 5 huse. Salget skulle have indbragt 53 millioner euro, hvoraf en del penge skulle være overført til en offshore bankkonto.
Marbella Kommune skulle være blevet snydt for 27 millioner euro og hr. og fru Connery blev i 2010 indkaldt til retten. De udeblev, men har nu skrevet til domstolen – 4 år for sent – at de ikke havde forbindelse til tidligere borgmester Jesùs Gil, der nu er død, og tidligere teknisk direktør Juan Antonio Roca, der i øjeblikket afsoner en fængselsdom for korruption.
Sean Connery, der bor på Bahamas, var truet af en international arrestordre, og har åbenbart forklaret sig så godt, at domstolen nu har besluttet at droppe anklagerne imod ham, men ikke mod hans kone Micheline Roquebrune.
Skandale på skandale truer det kriseramte Spanien.
Spaniens gæld var ved årsskiftet 93,7 procent af landets bruttonationalprodukt og man forstår godt den menige spanier føler det er uretfærdigt, at der skal spares på deres pensioner, børnepenge eller hvad der nu findes. Medens andre stenrige spanier og udlændinge svindler og bedrager.
Der bør slås hårdt ned på korruption, det er dræbende for demokrati og velværd.

