Tags

, , , , ,

overalt i parken dufter det nu af de nyudsprungne gyvel

overalt i parken dufter det nu af de nyudsprungne gyvel


Jeg holder utrolig meget af min morgentur med Emma i parken. Først følges vi med pigerne ned til bilen, så løber hunden og jeg ned til rundkørslen, hvor vi vinker til Molly i bilen. Hun skal børnehave, mor skal i skole og vi to fortsætter ned i parken.
Her er stille bortset fra fuglenes pippen og enkelte insekters morgensummen. Vi giver os god tid, så Emma kan snuse og tisse passende steder. Mimoserne er på det sidste, men nu tager gyvlen over og det dufter fantastisk.
I udkanten af parken holder en til 2 parkerede biler, hvor mændene sidder og sover på forsædet. Det er deres bolig nu. De kører rundt med de sidste ejendele og kluns og måske har de heller ikke betalt vejskat på bilen, så de må gemme sig lidt af vejen for ikke at blive snuppet og miste det sidste de har.
Hjemme igen kan jeg lige nå at sætte en vask over eller nå et ekstra kapitel i min bog, inden jeg, som i dag, roligt kan spadsere til undervisningen på rådhuset.
I dag havde Dulce, vores lærer fødselsdag, hvilket en af eleverne havde opdaget. Han havde købt en lille gave fra os, meget betænksom mand og Dulce havde helt tilfældigt en flaske kold champagne i tasken.
Ikke at jeg kunne tale bedre af den grund, jeg mener champagnen løsnede ikke ligefrem det spanske tungebånd. Det er og bliver forfærdelig svært. Det samme ord på spansk kan have en mængde betydninger. Det er virkelig krævende, synes jeg.
Hjemme igen laver jeg skøn frokost og min kaffe. Det er helt bestemt dagens bedste kop og af og til den eneste.
Vasketøjet hænges op i solen og jeg kan forberede middagen lidt. Når Molly kommer hjem, skal hun være i centrum. Det er en lang “arbejdsdag” sådanne små børn har. Mindst 7 timer, så er der brug for omsorg, leg og fokus.
Aftenen går med at lufte hund, bade barn, børste tænder hvor vi fanger karius og baktus. Læse historie, altid den samme og Gud nåde og trøste dig, hvis du læser forkert.
Dernæst bliver det tid til lektier og nyheder på tv. På den måde flyver dagene afsted og jeg tænker, hvor bliver de dog af?

