Tags

, , , ,

Yndige rubinrøde blomster på træerne langs vejen hvor vi bor. det ligner ikke japanske kirsebær?

Yndige rubinrøde blomster på træerne langs vejen hvor vi bor. det ligner ikke japanske kirsebær?


GRR! Mindst to buschauffører kunne jeg have myrdet på stedet i dag. Jeg håber ikke, vi behandler udlændinge turister eller indvandrer på den måde i Danmark.
Jeg ser megen dårlig opførsel hernede, men i dag var det toppen af hvad jeg selv har været udsat for.
Skulle afhente Molly i vuggestuen by bus, fordi mor havde travlt.
Fint, barnet hoppede villig i klapvognen i vuggestuen og vi spadserede til busstationen for at komme med 220 til Elviria.
Jeg gættede på det ville være det letteste, for busserne er ikke egnede til klapvogne eller for den sags skyld en rollator eller kørestole. Det ville blive besværlig at stå på bussen ved et stoppested med barn og vogn og komme ned af midtergangen til en siddeplads.
Vi var der i god tid, som de eneste, jeg gik op i bussen med barnet først. Nej! vi måtte gå ind på stationen og købe billet, forklarede buschaufføren,
hans automat var gået istykker. Ok! ind og stå i en lang kø og ud igen. Tror I ikke den dumme skid. klappede dørene i for næsen af os og kørte.
Godt så! vi ventede en ½ time på næste bus.
Nu ville den nye chauffør ikke lukke os ind, fordi han ikke var klar. med hvad? Endelig fik vi lov. Så kunne jeg ikke komme med fordi Molly også skulle have billet.
Jeg måtte spendere endnu en voksen billet.
Med en nu meget utålmodig og træt unge kom vi afsted. OH! rædsel, hun faldt næsten omgående i søvn. Jeg var rædselsslagen ved tanken om, hvordan jeg skulle komme af bussen med et sovende barn, en rygsæk og en klapvogn.
Så virkede stopknappen ikke. Jeg måtte hyle op og hanke op i Molly og vogn og forsøge at kante mig ud af den smalle dør, angst for at han ville knalde døren i hovedet på os.
En dame kom til undsætning. Støn! Det er virkelig for viderekomne og der er ingen hensyntagen fra chaufføren. Tværtimod, man har nærmest følelsen af, at hvis man kom af dage under hjulene på bussen, ville der blot være et irriterende udlænding mindre.

