Tags

, , , ,

Den er lavet af majsstivelse og 100% kompostbar.

Den er lavet af majsstivelse og 100% kompostbar.


Øv! En anelse sur tog jeg til Spejdersport, der er den nærmeste sportsbutik for mig, for at søge et godt råd.
Købte for 1½ år siden et meget dyrt sæt regntøj fordi jeg cykler så meget. Mit gamle regntøj var fantastik. Aldrig en dråbe vand fik jeg indenbords, men det var slemt slidt i buksebene og på bagen.
Tænkte jeg hellere måtte investere i et nyt, inden jeg blev pensionist og de økonomiske midler mindre.
Og nu viser det sig, at bukserne slet ikke er vandtætte. Jeg bliver for at sige det mildt pisse våd i regnvejr. Naturligvis dur garantien ikke mere og butikken melder hus forbi.
Derfor til spejdersport for at søge råd – nu de er så dyre.
Her fik jeg den skønneste betjening og nogle økologiske produkter, som måske kan løse problemet. Samtidig fik jeg et produkt til mine vandresko. Nu burde jeg kunne gå foråret imøde både tørskoet og med tørre busker.
Den flinke ekspedient, vidste virkelig noget om den udfordring jeg stod overfor. Det er i sig selv en god oplevelse at møde ekspedienter, der ved hvad de snakker om.
Samtidig gjorde han mig opmærksom på, at Spejdersport bærerpose er 100% kompostbare og faktisk kan spises – det er da herligt. Æd din plasticpose!
Desuden kunne han fortælle at butikkerne modtager brugt sportsudstyr til genbrug. Soveposer går til hjemløse, tøj til Røde Kors butikkerne og overskuddet til gode formål.
Genialt.
I meget bedre humør forlod jeg butikken og skal nu i gang med at ordne bukser og sko.

