Tags

, ,

Der findes ikke noget smukkere end at sejle langs Norges Kyster og se solen stå op

Der findes ikke noget smukkere end at sejle langs Norges Kyster og se solen stå op


Nu er jeg tilbage i det land, jeg tror er det smukkeste i verden. Jeg har set mange smukke steder, men jeg bliver ved med at synes at Norge er fantastisk i sol og sne. det gør ikke nogen forskel – naturen er bare så dejlig.
Desværre har jeg endnu ikke fået taget mig sammen og få en pc at rejse med, så jeg kan skrive mine små rejseberetninger medens de opleves. Det skal der rådes bod på, for jeg holder rigtig meget af at fortælle om mine oplevelser. At dele dem med andre, er på en måde, at dele lidt glæde ud og det vil jeg gerne.
Jeg skal opleve 17. maj. Norges Grundlovsdag. I år er det 200 år siden de fik deres egen Grundlov og ikke længere hørte under Danmark.
De er rigtig gode til at fejre det og jeg glæder mig til at opleve det for første gang.
Desværre har jeg ikke sådan en fin egnsdragt, at tage på som min søde værtsfamilie. Men jeg har fundet en gammel nederdel fra en rejse i Sibirien. den er i det mindste håndbroderet og hamrende rød. Den skal nok lyse op i landskabet. Så må vi håbe de ikke tror jeg er kommet for at danse kosakdans eller aflevere enden optræden.
Jeg skal senere berette lidt om turen.

