Tags

, , , ,

Modistens værksted.

Modistens værksted.


Jeg holder meget af hatte, så meget, at jeg ville ønske, at damer igen skulle gå med hat når de gik ud. Det ville være festligt at kigge på. Der ville være grimme hatte, elegante hatte, sørgelige og sjove hatte og så alle de praktiske cykelhjelme vi kunne gemme i farvet skind, kulørte klude og meget andet.
Vi kunne bruge hattene som kommunikationsudstyr.
Se min hat! i dag er jeg i festligt humør. UH! i dag trænger jeg til et kram og et smil.
Men ikke engang mændene bærer særlig ofte uniformshatte- eller hatte der signalerer deres fag mere. Skorstenfejere, postbude, bagere og kokke. Men måske er det fordi mange fag ikke rigtig eksisterer mere. Tænk engang på hyrdindehatten. Hvem har ikke ønsket sig sådan en med indbygget solbeskyttelse og blomster – jeg har i hvert fald.
Og vi går ikke på Volden mere eller promaden, næ! vi sidder og ser Grand Prix.
Efterhånden er det kun Dronningen og prinsesserne, der har lov til at skeje lidt ud.
Men kan du som jeg lide hatte, vil jeg anbefale dig en tur til Rundetårn, hvor udstillingen Tusind og en hat befinder sig til den 15. juni.
Danske Modister og Hattemagere inviterer indenfor til en dejlig oplevelse af hvilket håndværk og design, der ligger bag de smukke, fantasifulde og grimme hatte.
Det er efterhånden et meget lille håndværksfag, hvis største produktion formentlig er teatre, kongehuse og andre helt specielle events.
Det er spændende om jeg i Norge i disse dage og især på 17. maj vil se en masse gamle og smukke konekyser. Jeg har mit kamera parat.
caption id=”attachment_1405″ align=”alignnone” width=”225″]Disse fantastiske hatte er fra Alice i Eventyrland. Disse fantastiske hatte er fra Alice i Eventyrland.[/caption]

