Tags

, , , ,

Alting er grønt og skønt overalt myldrer det med glade mennesker.

Alting er grønt og skønt overalt myldrer det med glade mennesker.


Man kunne mærke det, varmen og stemning, som har forplantet sig i hele byen og er i dens nerve.
Lige fra morgenstunden har menneskene smilet til hinanden. På min vej til træningscentret – god karma. Undervejs i træningen brede smil, opmuntring og positiv feed back.
Udsigt fra mit vindue til det grønne areal. Gamle som unge der ligger og sidder og slikker solskin. Snak med sød nabo på plænen, medens vasketøjet snurrer i kælderen.
Skyper med lille Molly, som vil have sin mor til at få mig ud af computeren og sidde i sofaen hos hende. Suk! Det ville jeg hjertens gerne.
Velkommen til sin lillesøster og med toget til møde med min søn, som har inviteret os ud. Det er en ekstra fornøjelse, at han inviterer sin mor og moster på middag. Jeg er ræve stolt. Glemmer telefonen og kommer i snak med to søde ungersvende foran Torvehallerne, medens vi pimper hvidvin. Verden er bare så lille og vi finder til slut ud af, at den ene unge mands kæreste kender min søn og på den måde får vi ringet til ham og fortalt hvor vi befinder os.
Det myldrer med mennesker, det er til at blive høj af. Videre til Dronning Louises Bro med rose` vin under armen og en rulle plastikglas. Det er sjovt at sidde der og kigge på mennesker og drikke vin og blive en anelse pjattet. Til slut må vi overgive os i jagten på et toilet og et sted at få noget at spise.
Ender med dejlig thai mad og god samtale. I aften er vi to gamle mod en ung, så vi klarer os lige til stregen.
Han griner og sender til slut de to gamle mostre hjem. Tak for en herlig aften søn.
Nu er vi hjemme og går snart til ro. I morgen skal kufferten pakkes med det nyvaskede tøj og turen går til Venedig, støvlen, Grækenland, Ismir, Istansbul, Dybrovnik og retur til Venedig

