Tags

, , , , ,

Eidsvolls skønne gemakker med håndmalede tapeter.

Eidsvolls skønne gemakker med håndmalede tapeter.


Så er kufferten igen fyldt op. Denne gang er der ingen vandresko, men stiletter med. De lange bukser er skiftet ud med lange kjoler og kronjuvelerne er pudset og glitrer i al deres stads.
Om snart skal vi bo ikke på en herregård, men på et stort skib, der er mindst lige så overdådig udstyret som de fineste saloner på et af de store byers berømte hoteller.
Min søster brummer lidt og gider ikke lege fin dame, men i dag fik hun alligevel lakeret tånegle og er klar til at gå på den røde løber ind skibet.
Jeg glæder mig til at være luksusdyr og spise lækker mad. Drikke vin og gå i teater hver aften.
Ikke mindst glæder jeg mig til at gå på opdagelse i de byer, vi skal besøge. Ganske vist har jeg været i de fleste, men det er faktisk rart, at kunne være lidt guide for min medrejsende og forhåbentlig, bliver det spændende indtryk vi begge får med os hjem.
Om lidt skal jeg vinke farvel til de smukke rød- og hvidtjørne som blomster så overdådigt udenfor mit vindue og måske er jeg heldig at rejse væk fra et truende skybrud og hagl så store som hønseæg.
Jeg har bestilt godt vejr, til jeg kommer hjem igen, så må I lide med det dårlige hvis det kommer, så længe jeg er væk.
Mågerne er gået i gang med at tømme skrallespanden nede på pladsen. Der er blevet grillet de seneste dage og der lugter sikkert af mad. Hvor er de dog store.
Lyset strømmer ind, for vinduespudseren har været forbi og det forandrer hver gang mit udsyn. Tænk, at kunne tillade sig den glæde, at have besøg af sådan en skøn mand en gang imellem.
Jo, jeg er en heldig pensionist og nyder det i fulde drag. Prøver at lagre mine oplevelser på den indre hard disken, så minderne kan tages frem, hvis der kommer skumle tider og det gør der jo som regel.
Intet varer ved, hverken det gode eller det onde.
Desværre har jeg endnu ikke fået skriveværktøj, jeg kan tage med på rejsen, hvilket betyder, at jeg ikke dagligt kan sende mine oplevelser hjem. Det er en skam, for jeg holder meget af at dele det, jeg ser, hører og erfarer i min hverdag her eller andre steder.
Altså nu en kort pause.

