Tags

, , , ,

Frk. Modsat gør klar til at lege i springvandet.

Frk. Modsat gør klar til at lege i springvandet.


“Alle børn skulle have en mormor som dig”, skriver Vibeke så pænt. Hun skulle bare vide hvad der skete i formiddags på Købmagergade.
Historien er følgende: Molly og jeg tog toget i formiddags for at ordne et par ærinder inde i byen og ellers finde på noget børnevenligt at foretage os.
Men i dag var hun en rigtig Rasmus Modsat. Først løb hun fra mig på Hovedbanegården og med bankende hjerte ved tanken om at hun kunne blive væk eller komme noget til, styrtede jeg afsted efter hende, midt i en ekspedition.
Så ville hun ikke gå og heller ikke køre i klapvogn. På Købemagergade, hvor der var allerflest mennesker i en flaskehals mod Nørreport Station stoppede hun op og ville hverken frem eller tilbage. Til sidst tog jeg hende med et fast tag og satte hende op i vognen. En to vupti hoppede hun ned for rundt om vognen og satte tænderne i mit lår. Av! for …. ren reflek gav jeg hende et klap i måsen og en to torden, havde en dame grebet fat i min overarm med et jern greb – hun må have været bodybilder – og meddelt mig, at i DK er det forbudt at slå børn. Chokeret over min handling og damens anholdelse af mig, meddelte jeg vredt, at hun skulle slippe mig. Så let gik det bare ikke. Midt i folkemængden fik jeg en ordentlig skideballe, medens ungen så meget interesseret til og folk gloede.
Grr!
Endelig slap jeg fri, ydmyget og med røde ører og ikke mindst fyldt med bondeanger overfor barnet, kunne vi fortsætte. Ungen med troldeansigt og det der glimt i øjet, der lover mormor kamp til stregen.
Heldigvis kom vi tilbage til springvandet på Kultorvet, hvor vi kunne – mormor kunne – slappe lidt af, men næsten ikke turde sidde der af angst for at den barske dame, skulle komme igen med to stærke betjente og anholde mig for børnemishandling.
Så måske skal mormor byttes nu!

