Tags

, , , , ,

Helst vil vi elskes for det vi er - også når vi ikke er noget særligt.

Helst vil vi elskes for det vi er – også når vi ikke er noget særligt.


Hold nu op, hvor det kursus har rystet mig. Jeg gennemgår alle verdens kvaler om mine motiver til at skrive, min håndværksmæssige formåen, om jeg overhovedet har en åre og indrømmet om jeg kan tillade mig, at bruge det offentlige rum til mine udgydelser.
At blive til “noget” i min alder, er for sent. Det tager en menneskealder at blive en dygtig maler, en dygtig musiker, skuespiller, forfatter – hvad ved jeg.
Noget er for sent, simpelthen.
Jeg blev mødt med negativ respons på mine skriverier og jeg skal da lige love for, at det lagt til min indre usikkerhed, har slået mig af banen.
Nu svinger pendulet hver time fra minus til plus og tilbage igen.
Doktor Jante stikker sit grimme fjæs frem og husker mig på, at jeg ikke skal tro, jeg er noget.
Gamle ordsprog som: Højt at flyve, dybt at falde, dukker frem som truende pegefingre.
Hvorfor skriver jeg? Hvorfor øver jeg mig i at svømme og tage armstrækker? Hvorfor gider jeg forsøge mig med golf? Hvorfor overhovedet stå op om morgenen? Hvorfor dit og hvorfor dat?
Hvad foretager jeg mig som gør en forskel? Er jeg til gavn for nogen og noget? Er det ikke totalt ligegyldigt, om jeg gør det ene eller det andet eller slet igenting?
Lykkeilse har fået en på hatten og ved vel i grunden godt, at det handler om, at hun aldrig har troet på, at hun er blevet elsket, for hvad hun er og som det næstbedste har forsøgt, at blive beundret eller i det mindste anerkendt for det hun gør.
Er det spørgsmål man sætter sig som ældre, single og bliver i tvivl om svaret på?
Det vaklende mindreværd, ligner en bygning efter et jordskælv.
Lykkeilses skarpe tunge, der trods alt fik hendes politiske modstandere til enten at frygte eller foragte hende – så var hun i det mindste nogen, er også forstummet. Tungen er krøllet og ilden slukket.
Er hun ligegyldig og usynlig eller bare doven og springer over hvor gærdet er lavest og gider ikke tage kampen op og yde den indsats der skal til mentalt og fysisk?
Pu ha! jeg ved ikke lige hvad jeg skal svare.

