Tags

, , , , ,

Stemningsfyldt, forrygende - jeg har ikke ord på de følelser som fylder lige nu.

Stemningsfyldt, forrygende – jeg har ikke ord på de følelser som fylder lige nu.


Min cykel havde vinger eller et usynligt elbatteri i rumpen på vej hjem fra en helt unik jazzoplevelse i eftermiddag.
Marianne Willumsen havde arrangeret intim koncert med Mads Vinding, Carsten Dahl og Magrete Grarup og jeg var der.
Helt hvordan det gik til, at jeg var blandt gæsterne fortaber sig lidt, men hvilken eftermiddag.
Jeg havde heldigvis fået mig en plads på en fin gammel klaverbænk med udsigt til Carsten Dahls hænder på flyglet. Han er intet mindre end forrygende, mit indre blev omdannet til fibre, der vibrerede til hans musik.
Opløst og legende oplevede jeg hans udfordringer og kærlige med- og modspil med de to andre. Ind imellem holdt jeg næsten vejret af spænding. Han er autentisk, så det grænser til smerte – ægte, vild og følsom.
Min verden bliver aldrig den samme mere, den har fået en ny dimension.
Forfattere og malere har haft muser, mon musikere også har. Hvis der bliver en musestilling ledig hos Carsten Dahl, søger jeg den.
Mads Vinding, der vist har bragt Carsten Dahl sammen med Magrete Grarup – og hørte jeg rigtig – spillede og sang de sammen for første gang i dag, har hørt rigtig.
Hun er bare rigtig dygtig og dejlig. Mads er en gammel rotte og ved hvad han gør. Flot, flot besætning – det kan kun gå godt.
Således fuld af glæde og energi slutter min 2. dag i jazz festival ugen i København. Det bliver svært, at komme efter denne oplevelse.
Tak til Marianne for det gode initiativ.

