Tags

, , , ,

Grønt er godt for øjnene.

Grønt er godt for øjnene.


Nogle af de ting jeg holder allermest af forenes i en pick nick.
Jeg er et madøre, vild med at opholde mig i smuk natur og have selskab af skønne mennesker. Alle sanser stimuleres og der er i bedste forstand højt til loftet. Middelmådighed, Jante og smålige hensyn forsvinder for en stund.
Min nysgerrighed stimuleres, jeg lærer nye mennesker at kende og finder det spændende, at høre lidt om deres historie. Overraskelser og understregning af, at man aldrig skal skue hunden på hårene, glæder mig.
Det bobler indeni af fryd og fornøjelse og jeg havde overhovedet ikke lyst til at gå hjem. Det gjaldt for flere i selskabet og turen blev forlænget med en kop kaffe og en smuk, rød øl på Peter Lip.
Kapervognene og de smukke heste fragtede glade mennesker til og fra Bakken, små børn jublede rundt og rutschebanens helt specielle lyd kunne høres helt ud til Ulvedalene.
Nu er kyllingen i ovnen smæk fyldt med estragon. Hvidvinen kølig og de nye kartofler snurrer – jeg gider lave mad i dag og vil sidde på altanen og nyde den. Glo på himlen, træerne og måske stjernerne til jeg falder ned af stolen. Måske vil jeg læse, men i hvert fald høre dejlig musik.
Det er rent overskud og jeg håber du kan bruge lidt af det.
En ny fin uge står klar til at få beskrevet de tomme blade og der er fortsat masser af jazz og eventyr i byen.
God fornøjelse til dem der skal slutte Roskilde festivallen af, se fodbold og Touren og mange andre ting.

