Tags

, , , , , ,

11. august 2014
Anisette for fuld udblæsning foran Christiansborg Slotplads.

En meget aktiv dag endte foran Christiansborg Slotplads for endnu engang at ønske fred i Gaza. Til min store fornøjelse var der denne gang taler fra både SF, Enhedslisten, S og V. Samt FOA og 3F. Det har taget sin tid at trække fagbevægelsen op, men FOA kan ikke længere stiltiende kigge på, at deres fagfæller i Gaza mejes ned under hjælpearbejdet og 3F ønskede at pointere, at de længe har støttet fagbevægelsen i Gaza og det er jo godt.
Det meste bevægende var faktisk at høre en ung jøde tale om, at han med mange andre også ønsker fred og stop for overgrebene. Han er ikke alene, men vi hører ikke så meget om de almindelige israeleres modstand mod regeringens uhyrligheder.
Det skal vi huske på, det er ikke nemt at være modstander af krigen i Gaza og besættelsen i DK, men det er nærmest umuligt at sige sin mening højt, hvis man bor i Israel. Det samme land, som påberåber sig at være et af verdens bedste demokratier. Hvor mon ytringsfriheden lige blev af?
Rigtig stolt blev jeg på kvindekønnets vegne, især på de gamle kvinders vegne. Anisette er måske nok gammel af alder, men ellers er hun ikke gammel. Den lille spinkle kvinde, kan synge så kraftfuldt, at hårene rejser sig på armene og i nakken. Hun er bare skøn på sine bare fødder og sin simple kjole. Smuk er hun og det er ikke til at tro, at hun er en dame på snart 70. Det er sørme godt gået – på alle måder.
Det stod i en skærende kontrast til en radioudsendelse, jeg hørte med et halvt øre, lige før jeg cyklede hjemmefra: “Kvinder over 50 og deres seksualitet”. Udsendelsen lød nu nærmest som en stor undren over, at kvinder over 50 både har lyst til og faktisk dyrker sex. Du milde moster, er vi virkelig ikke kommet længere. Jeg tror faktisk, jeg kender flere mænd over 50 som har rejsningsproblemer, end jeg kender kvinder over 50 som ikke ønsker at dyrke sex.
Hvorfor lever så mange kvinder som singler? Jeg har et par gæt: Det endnu ikke er blevet moderne at finde sig en yngre mandlig elsker, mand eller kæreste. Det siges i hvert fald ikke højt. Se blot på Dot og Messerscmidt. Og mænd på ens egen alder er for det første ikke interesseret, de vil have kvinder der er 10 år yngre. For det andet vil kvinderne ikke have de fleste af de mænd, på deres egen alder eller ældre fordi de er blevet for satte, kedelige og trætte.
Det er derfor dejligt, at se en kvinde der nærmer sig de 70, være både smuk og kan trykke den af i en god sags tjeneste.

