Tags

, , , , , ,

Udsigt i dag. Blåt, blåt hav. I det fjerne en lille fiskerkutter og ellers kun lyden af sommerstemmer og chikader.

Udsigt i dag. Blåt, blåt hav. I det fjerne en lille fiskerkutter og ellers kun lyden af sommerstemmer og chikader.


Det er hedt i dag og dog med en anelse frisk brise af og til. Chikaderne filer det bedste de har lært på deres violin og sender den velkendte lyd ud i rummet. Rengøringspersonalets og gartnernes stemmer lyder herop fordi alle døre står åbne. Vinduerne ligeså, men rigtig gennemtræk er der ikke tale om.
Vasketøjet jeg hængte ud i solen for en time siden er allerede tørt og næste portion arbejder i vaskemaskinen. det er nemt at tørre tøj om sommeren. Og det er næsten umuligt om vinteren hvor fugtigheden er tårnhøj.
Heldigvis nåede vi i fitness centret i morgenkøligheden og min datter er en streng instruktør. Py ha! skønt det var tidlig morgen, var det ikke nemt at holde trit med hende på løbebåndet, for slet ikke at tale om at løfte jernstænger med vægt i liggende stilling. Det vil jeg sikkert få at føle i morgen, hvor vi skal afsted igen. Ingen piv her.
Ellers lever jeg som en dronning. Lækker græsk yougurt til morgenmad med jordbær og mandler. Til frokost grøn salat med lynstegt tun og en stærk dressing. Hvis det fortsætter således, bliver jeg bare sund og stærk.
Nu er det stilletime med en spændende bog. Familien er ude i vigtige gøremål og jeg føler virkelig det er ren luksus ferie.
Emma har det også varmt og gider ikke engang gå tur. Det kan vente til i aften, mener den. det er helt ok med mig.
Det er for varmt til at gå tur mormor. Jeg bliver her i skyggen.

Det er for varmt til at gå tur mormor. Jeg bliver her i skyggen.

