Tags

, , , , , ,

Man bliver så træt i varmen.

Man bliver så træt i varmen.


Natten er sort. Himlen er sort. Havet er sort. Bjergene står som skarpe kontraster i baggrunden og kystlinien er en stribe af lys. Det er lunt og lyden af bilers summen når op i lejligheden med alle dens åbne døre og vinduer.
Hunden ligger og gør i søvne og den lille er også faldet omkuld i sin seng. Ind imellem høres lænkehundenes advarende og rasende udfald når nogen kommer for tæt på deres huse og indhegninger.
Nogen synger flamenco i det fjerne. Måske er der en fiesta i gang nede på markedspladsen.
Forældrene har voksen friaften uden barn, den første i meget lang tid. Håber de nyder det.
Mormors ene tå er fuldstændig blå og lilla og gør rigtig ondt. Vi legede skjul og i vores iver for ikke at blive fundet, kom jeg til skade. Håber smerterne køler lidt af i havet i morgen. Vi vil til stranden og lege badedyr.
Træningen blev gennemført i morges og jeg nåede også en god time ved poolen, hvilket betyder at sommerferie stemningen fortsætter.
Vi var også ude at købe ind. Når jeg sammenligner priser, tror jeg det er billigere at købe madvarer hernede. Og det er en fornøjelse at handle kød i de fleste supermarkeder. Det er superfrisk og godt. Derimod er grønt og frugt en skandale. Det betyder at vi nu handler frugt og grønt hos en lille grønthandler, der henter sine varer på landet hos bønderne og gartnerierne. Det er super dejligt.
Således gik endnu en dejlig dag og jeg føler mig forkælet, taknemmelig og glad.
Om lidt skal det blive dejligt at lægge sig med en god bog.
Ikke særlig stor, men alligevel dejlig at svømme lidt rundt i. Særlig ved aftenstide. Så er luften frisk og solen endnu varm.

Ikke særlig stor, men alligevel dejlig at svømme lidt rundt i. Særlig ved aftenstide. Så er luften frisk og solen endnu varm.

