Tags

, , , ,

Ny børnehave besigtiget i dag.

Ny børnehave besigtiget i dag.


Efter morgenens træning tog min datter mig med på opdagelse i familiens nye lokalområde.
Der skal både flyttes bolig og børnehave. Det er ikke nemt at være en lille pige med masser af nye udfordringer. Vi krydser fingre for at hun kan klare det hele. Mor har aftalt et farvel i den gamle børnehave den 12. august. Derefter nogle hjemmedage i familiens nye hus og så opstart i ny børnehave en onsdag. Blidt og kun 3 dage før en weekend.
Hun er sensitiv og sky på sin helt egen måde, så vi må håbe det hele glider ned eller ind og klares uden store traumer. Jeg er glad for at være her når det sker. Jeg kan forhåbentlig aflaste lidt hist og pist.
Men spændende bliver det, synes jeg. Det nye hjem ligger i gåafstand fra børnehaven og det overvejes at starte en ny trend: At cykle dertil.
Det vil absolut være et særsyn, her er ikke mange cyklister og det er med livet som indsats mange steder, her ser roligt ud og det vil kunne lade sig gøre.
Der findes enkelte stumper cykelsti rundt omkring i regionen, men som med fortovene hernede, kan de pludselig stoppe brat eller man har ladet et træ stå lige midt i, som man ikke kan komme udenom, uden at gå ud på kørebanen.
Vi fik tjekket indkøbsmuligheder. Fandt at der var et træningscenter i nærheden og ikke langt til den nærmeste Pueblo. Muligvis er der 3 busser i lokalområdet. Dog ved vi ikke hvor ofte de går og hvor præcise de er. Der bliver nok at undersøge efter flytningen.
Måske har I hørt, at vi har haft et jordskælv hernede. Ikke at vi selv mærkede det, men efter aviserne at dømme, har det dog kunnet måles i denne region fra Sevilla til Cadis og denne vej over til Malaga.
Varmen er vendt tilbage og mellem kl. 12.00 og 19.00 er det rigtig hot.
Molly og jeg nåede en svalende dukkert før aftensmaden, hvilket var med til at holde liv i den lille frøken til kl. 19.00. Så måtte hun overgive sig, skønt hun kæmpede imod og helst ikke ville sove.
Nu ligger hun og ligner den sødeste lille engel med det lyse hår spredt ud over hele puden og gumler på sin sut.
Jeg er ikke imponeret over legepladsen. Ønskede, der ville værre nogle træer og buske, men sådan er det ikke i Spanien og aktiviteterne skulle være fortrindelige.

Jeg er ikke imponeret over legepladsen. Ønskede, der ville værre nogle træer og buske, men sådan er det ikke i Spanien og aktiviteterne skulle være fortrindelige.

