Tags

, , , , , ,

Ny stråhat. Min datter lokkede mig til adskillige indkøb.

Ny stråhat. Min datter lokkede mig til adskillige indkøb.


Kl. er næsten 22.00 og det er fortsat over 30 grader. Det bliver svært at sove i nat. Mine ben gør ondt af varmen og jeg har mest lyst til at gå ned og sove i poolen.
Det var en virkelig varm dag, at vælge at shoppe i, men shoppet blev der. Jeg havde besluttet at kigge efter en ting, jeg lige kunne hoppe i over badedragten, når jeg skal gå til poolen eller på stranden og op efter kaffe.
Men min datter lokkede. Først i den butik hvor hun arbejder med hvide jeans. Det gik an – for 6 Euro. Men så skulle vi lige tjekke en butik ud og her forlod jeg butikken med 3 kjoler til sommervarmen og en ny stråhat. Spændende hvornår jeg skal få tid til at gå i det nye tøj som er i meget sarte farver og slet ikke egnet til selskab med Molly. Hun kommer nemt til at lave et chokolade- eller fedt fingeraftryk på ens tøj.
Den lille strik. Hun har været i strålende humør i dag og fuld af humor. Det er en fornøjelse, at opleve hende sådan.
Først gik turen med bus til mit foretrukne galleri. De kunstnere de udstiller er pragtfulde, men det er priserne også. Der er ikke mange billeder under kr. 56.000. En god kop kaffe blev det til og fornøjelsen ved at kigge og lade sig inspirere. Jeg har en god ide med hjem.
Dernæst spadseretur ned af de fornemme gader og forbi de dyre butikker, hvor man kan nyde synet af lækkert tøj, sko, briller og hatte. I byen er der adskillige second-hand butikker af den helt fornemme slags. Her er tøj, sko og briller nærmest antikke og koster kassen. Men det er sjovt at se in real.
Gennem en svalende park for at mødes med min datter på hendes job. Her kunne jeg ose lidt rundt mellem tøjstativerne og prøve lidt forskelligt.
Frokosten indtog hos en spansk Mutter, der selv laver sine tapas. Sådan. Det smagte bare rigtig godt.
Efter en time på den varme asfalt måtte vi ty til en skyggefuld cafè og drikke vand med is og endnu en god kop kaffe.
Heldigvis kom bussen hurtig og hjemme ventede der dejlig aftensmad og en glad lille pige.
Jeg holder meget af de dekorative bænke i parkerne. Sådan nogle kunne vi godt pynte lidt med i DK.

Jeg holder meget af de dekorative bænke i parkerne. Sådan nogle kunne vi godt pynte lidt med i DK.

