Tags

, , , , ,

Som alle kan se, er den unge dame ude at ride på sin hest.

Som alle kan se, er den unge dame ude at ride på sin hest.


Kirkeklokkerne har netop ringet solen ned. Kl. er 20.00 og disen ligger tykt over havet og gør træerne sådan lidt fjerne i det. Det blæser en smule, mest heroppe i højderne og det er meget dejligt. Heden nåede igen op i nærheden af de 36-38 grader. Heldigvis tyder det på, at natten ikke bliver helt så varm som i går, men måske er det kun fordi jeg sidder lige under kanalen fra aircondition og skriver.
Det har været en rigtig dovne dag. Efter hundeluftning i parken tilbragte jeg formiddagen under en stor parasol ved poolen.
Fik læst en bog af Bent Isager-Nielsen tidligere chef for rejseholdet: “Man jager et bæst og fanger et menneske”. Den bog gjorde mig meget klogere og jeg blev rørt og glad for at erfare, at der i politiet findes mennesker, der i den grad er rummelige, professionelle og har stor respekt for andre mennesker. Selv for dem der havner på de alleryderste grænser. Bent Isager-Nielsen har stor forståelse, kærlighed og omsorg for samfundets børn og de vilkår de vokser op under og han skriver: “Intet menneske er en ø. Vi er forbundet, og med de forbindelser følger der ansvar. Ansvar for hinanden og for at skabe trygge rammer, så vores børn kan vokse op og blive ordentlige mennesker. hvis vi ikke tager os ordentlig af dem, må vi se i øjnene, at der bliver langt værre regninger at betale, når vores børn en dag bliver voksne. Så enkelt er det.”
Ellers er det ikke hverken de store tanker eller handlinger, der bydes på. Jeg gør hvad jeg kan for at nyde og være taknemmelig for min ferie her. Det er luksus at kunne sove, spise, læse, bade og lege med sit barnebarn. I dag har vi kørt motorcykel og leget hest på faderen træningsredskaber. Det er bare med at få fantasien i gang.
Jeg kan være lidt hjælpsom som hundelufter, vaske lidt tøj og køre en enkelt tur med støvsugeren og ellers prøve at falde ind i landskabet så lidt forstyrrende som vel muligt.
Føler mig som en rigtig ferie frue, når jeg hiver min nye hvide, italienske badesag over bikinien, tager stråhatten på og dabber ned til poolen. Forhåbentlig bliver jeg sund og brun til hjemkomsten i september og har noget energi at tære på. Hvis jeg altså ikke ender som den rene dovenkrop.

