Tags

, , ,

hvis jeg ikke vil miste højre arm, skal jeg bare holde godt fast ved udsigt til en kat.

hvis jeg ikke vil miste højre arm, skal jeg bare holde godt fast ved udsigt til en kat.


Kl. er 21.45 og Emma og jeg har lige været på aftentur. Vi medbragte posen med plastikflasker og dåser, samt den sorte pose med køkkenaffald. Her sorterer vi i tre containere. En gul til plastik, en grøn til køkkenaffald og en anden slags grøn til glas. Et af problemerne er blot at plastikcontaineren ikke tømmes tit nok, så enten flyder det alle vegne med plastikflasker eller også smider gartnere og rengøringspersonale det overskydende i de andre skrællespande for at holde området rent.
Alle skal gå til nærmeste containerplads, selv i de dyre og mondæne bebyggelser. Det er der en del som ikke gider. Derfor flyder alle grønne anlæg, skrænter og skove med affald af alskens slags. Det er et værre svineri.
Men det betyder at de vilde katte og hunde har noget at leve af og der er mange af dem. Dem skal jeg passe rigtig meget på når jeg går tur med Emma. Hun er en god og tålmodig hund, blot ikke hvis hun ser en kat. Jeg skal opdage kattene før hun eller ryger min højre arm. Har prøvet det. AV! for pokker.
Det er fortsat meget, meget varmt og jeg tilbragte en times tid her til aften i poolen. Det var rigtig skønt og selv aftenturen nu var en lummer affære.
Til gengæld var morgenens lange tur langs stranden våd og speciel. Havgusen var tyk som ærtesuppe og hårene på arme og ben blev helt hvide som grene, der stod ude i rimfrost. Øjenvipperne blev våde og salte striber løb ned af vore kinder.
I aften står den tyrkiske halvmåne på himlen og skyerne er var meget smukke inden mørket for alvor faldt på.
002
Aftenen slutter med et glas koldt hvidvin og en stor bunke blade. Nu skal der læses billeder, inden jeg skal sove.

