Tags

, , , ,

Mit kamera kan slet ikke tage et fint aftenbillede. Udsigt fra terrassen kl. 21.45

Mit kamera kan slet ikke tage et fint aftenbillede.
Udsigt fra terrassen kl. 21.45


Jeg kan se til Marroko her i aften. Bjergene står tydelig tegnet langs kysten på den anden side af havet. Enkelte lys ses også, skønt der jo slet ikke er beboelse og tilplastret med hoteller og andet turistinferno derovre. Der kan man endnu opleve hvor smuk stranden og kysten må have været også her, før den blev ødelagt.
Himlen er blodrød i en lang stribe med gule og orange toner hen over himlen. Bjergene er kulsorte og står smukt som kontrast mellem hav og himmel. Månen er næsten fuld og hænger som en stor lygte hen over torvet nede i Elviria.
Alle vinduer og døre står åbne og den lune aftenluft strømmer ind, af og til fulgt af en enkelt svalende brise. Hundene glammer i det fjerne. Hos mig er der stille, bortset fra køleskabets konstante snurren i et forsøg på at holde trit med varmen.
Jeg er træt, træt. Det er hårdt arbejde at underholde Molly og lege selv kan hun ikke. Eller har ikke lært det?
Hun slog øjnene op kl. 7.30 og så er det bare ud af køjen i en fart, hvis man ikke vil have ballade. Kl. 9.00 startede vi klapvognen for at hente avisen og gå på marked. Et marked, hvor afrikanere sælger takser, bælter, briller og smykker af den slags, der kan få julelys frem i øjnene på små piger. Men himmel og hav. Hvem køber dog den slags? Det er mig ubegribeligt at de kan overleve af at sælge den slags. Den lille rundtur tog et par timer og det var smeltende varmt, da jeg asede op af bjerget hjem igen.
Efter en middagssøvn, blev eftermiddagen tilbragt ved poolen. Men det er også hårdt arbejde, for bedste bliver jaget rundt efter bolde og skal drikke adskillige kopper kaffe af plastikkrus og bade med hende, uden dog at må svømme selv.
Nu er jeg godt brugt og må hellere finde i seng, for i morgen er der atter en dag.
Der er god plads i rundkørslerne, så hvorfor ikke parkere der. Og lige under fuld stop skiltet er der vel ingen, der kører ind i bilen.

der er god plads i rundkørslerne, så hvorfor ikke parkere der. og lige under fuld stop skiltet er der vel ingen, der kører ind i bilen.

