Tags

, , , , , ,

Molly kunst på stranden i dag søndag.

Molly kunst på stranden i dag søndag.


I Gorham`s Cave på øst siden af Gibraltar, en hule som kun kan nås med båd, har man fundet abstrakt kunst lavet af neanderthal mennesker. Man ved ikke hvad tegningen skal forestille eller betyde, men den skulle være go´nok. Den er lavet for mere end 40.000 år siden af neanderthal mennesker på stedet der.
Molly og jeg lavede også kunst, men på stranden. Vi byggede et prinsesseslot, som hun kunne løbe ind og ud af indtil hun faldt i søvn på drømmesengen og lille Pedro kom forbi og trampede det i stykker. Lille møjunge.
Af en eller anden grund tog hun det pænt. Jeg frygtede ellers stor, stort krise.
Den kom så i stedet for her til aften, da jeg besluttede, at nu måtte hun lære konsekvens og selv lægge sig til at sove, efter en times godnat sang og læsning. Himmel og bøf. Hun skreg og græd, så jeg troede at naboerne ville komme og spørge mig, hvad jeg gjorde ved det stakkels barn. Til slut måtte jeg give op og “redde” hende og hun faldt hiksende i søvn. Hvad fik jeg så lige ud af det, andet end ondt indeni og dårlig samvittighed.
Hvordan er det lige man gør, når toårige beslutter sig for ikke at høre efter eller gøre det modsatte af, hvad de får besked om med det der glimt i øjnene: “Mon de voksne nu rammer det røde felt”. Og når man gør det, er det enormt svært ikke at hæve stemmen og så bliver de kede af det.
Hold da op, Hun kan virkelig får en træt mormor til at blive flad som en pandekage. Godt forældrenes lille ferie er forbi i morgen, så vi bliver flere om at afløse hinanden.
Købte strandtaske af en af afrikanerne i dag og er hermed fuldt udstyret til det søde liv på Costa del Sol. Jeg får virkelig ondt af de sorte sælgere. De traver frem og tilbage i det tunge sand. Belæsset med mange, mage kilo kjoler, tasker, solbriller, håndklæder og you name it.
Jeg kunne godt lide, at vide hvem bagmændene er til dette slavearbejde og hvad dem der går på stranden får for deres hårde og ofte ydmygende arbejde. Mange af dem har store ar på ben og arme, hvilket er tegn på at de har hængt fast i pigtråden mellem grænsen til dette “forjættede” land. Nogle gange angrebet af politiet på begge sider med død og lemlæstelse til følge.
Jeg kan virkelig, virkelig ikke lide Gardian Civil hernede. Et korrupt, lovløst og ondt politivæsen.

