Tags

, , , , , , ,

Lykkens dør går indad. Og det gør bestemt ikke noget at døren er solid og smukt indrammet

Lykkens dør går indad. Og det gør bestemt ikke noget at døren er solid og smukt indrammet


Det er bælgmørkt og en eller anden Rulio synger pomade romatisk hos naboen. Hundene glammer og i det fjerne høres hovedvejen, som et lydbånd af underlægningsmusik.
Jeg sidder i min seng og har netop set Kapringen. En film på baggrund af en virkelig hændelse. Eller skulle man sige aktuelle hændelser. Vi hører sikkert kun om kapringerne, når danske skibe og besætningsmedlemmer er ofrene.
Det sætter mig i et mærkeligt humør eller rettere, det forlænger det mystiske humør, jeg har været i det meste af dagen
Det er ikke helt klart for mig, hvad det præcis handler om, men noget med at jeg er utilfreds med mig selv over, at jeg ikke blot kan slippe kontrollen og lade de unge, voksne gøre tingene på deres måde. Jeg taler om den forestående flytning herfra. Jeg ser hele tiden nogle konsekvenser, som er uhensigtsmæssige for eksempel som følge af manglende planlægning og overblik.
Der er masser af gode forklaringer på hvorfor det er sådan og jeg beundrer også den rummelighed, der udvises gensidigt. Nemt er det ikke her i Spanien. En aftale om et tidspunkt og en dead line er ikke nødvendigvis en aftale. det er lige før man tænker tværtimod.
Så hvorfor egentlig kloge mig og blande mig? Jeg prøver og prøver på at lade være, men det lykkes bestemt ikke 100% – jeg tror det er det, som generer mig og gør mig i dårligt humør.
Tag det som en oplevelse bedste og respekter og accepter, at vi ikke alle er lige gode til at organisere.
Hvad jeg ikke ser, har jeg ikke ondt af, så jeg må hellere dampe til stranden med prinsessen i morgen. Hun har godt af noget frisk luft og noget vandpjaskeri. Og det har jeg også. Det kan være det får humøret til at stige nogle grader.

