Tags

, , , ,

Hjemme igen

Hjemme igen


Det er midnat og jeg er hjemme igen. Underligt hvor langt man kan komme på en dag, fra den ene ende af Europa til den anden. Ankom i bare ben og sommerkjole, men det var ikke koldt. Nærmest lidt forfriskende.
Turen var ikke helt uden dramatik. Kaptajnen havde for meget fart på og for stor højde ved indflyvningen og måtte pludselig stige til vejr med os alle sammen igen. Vi måtte cirkle lidt rundt, vel fordi vi missede vores tur til indflyvning og måtte vente til der blev et hul.
Alle tænker deres i sådan en situation og spændingen stiger mærkbart i kabinen, kan man mærke. Jeg blev ikke bange eller nervøs, men i tankerne vendte jeg tilbage til engang, i en lokal maskine over Rumænien, hvor vi alle troede, vi skulle dø. Det er helt utroligt hvor mange tanker, der på sekunder løber gennem hovedet i sådan en situation. Interessant fænomen, som jeg ikke glemmer og som engang imellem får mig til at tænke på om vi har en kvote for hvor mange flyveture man kan tage før uheldet er ude? Indtil videre har jeg været heldig – det ved jeg med sikkerhed, også efter en tur ind over Sibirien i en maskine, der konstant skulle ned og lappes med tape og tyggegummi. Og 3 nødlandinger i Irkusk.
Jeg har altid trøstet mig med at det vil gå uendelig stærkt hvis man forulykker i en flyvemaskine. Jeg er meget mere rædselsslagen for at gå ned med et skib. At drukne forekommer mig ganske, ganske forfærdeligt.
Nå! Jeg kom jo godt hjem og tak for det.
Her er tomt og stille, masser af post, som signalerer, at jeg skal tage stilling til noget. Det har jeg været dejlig fri for i ugevis og jeg gider faktisk ikke forholde mig til hverdagens problemer lige nu. Gratisavisen på vejen hjem i toget var rigeligt. Den danske andedam, har ikke forandret sig til det bedre, medens jeg har været væk og det føles næsten som om jeg slet ikke har været ude af døren, når jeg åbner aviserne.
Mine blomster strutter af sundhed. De er i hvert fald blevet passet og plejet. Her er luftet ud og der er frisk mælk i køleskabet til en kop kaffe. En yndig lille blomst og en sød hilsen på spisebordet – det er velkomst og rørende. Tænkt at have sådan en dejlig underbo. Jeg er heldig og glad for det.
Nu sover lille Molly og hendes forældre og jeg sender dem en kærlig tanke og tak for dejlige uger.

