Tags

, , , , ,

Besøg Galleri Kunst Huset på Vodroffsvej 19, Frederiksberg

Besøg Galleri Kunst Huset på Vodroffsvej 19, Frederiksberg


Jeg nåede det. Med tungen ud af halsen nåede jeg lige at svinge indenom Galleri Kunst Huset på Frederiksberg. Et af mine foretrukne små gallerier, der i går havde fernisering på Slawa og Viktoria Prischedko`s billeder.
Slawas billeder gjorde et stort indtryk på mig. På en gang mindede de mig om min barndoms Christel billeder, men besidder en anden form for drøm og mystik, der giver beskueren lov til at digte sin egen fortælling om den smukke kvinde på billedet. Hun kan være uskyldig, fem fatale. Glad og trist på en og samme gang. Hun er smuk og så alligevel, er hun? Er det ikke den særlige udstråling i de luftige omgivelser, som giver hende eventyrets skær af uopnåelig prinsesse?
Viktoria`s billeder der lag på lag sender lyset de rigtige steder hen. Får os til at spadsere med på pladserne. Vi er en dem der netop har rejst os fra bordene på billedet og nu er på vej gennem porten ud i solen. Der er både Paris og østeuropæisk stemning i billederne og historierne er rammet ind og giver ikke anledning til lige så meget fabuleren som Slawa. Man er der bare i nuet i lyset. Tankerne går nærmere tilbage til hvornår var det nu jeg stod lige der? Eller et sted der ligner til forveksling.
Teknisk er de begge dygtige og mestre akvarelmalerens vanskelige opgave. Billederne er et besøg værd og jeg bliver uendelig taknemmelig over at mennesker som Svend Andresen orker at holde det skønne galleri kørende og jeg kommer gerne igen.
Ønsker mig et bedre kamera. Håber I kan se både det blive og heftigheden i dette glade billede.

Ønsker mig et bedre kamera. Håber I kan se både det blive og heftigheden i dette glade billede.


Og så var det ellers afsted til 18. års fødselsdag. Det blev ligeledes en skøn aften blandt gode mennesker og en herlig ungdom.

