Tags

, , , , ,

Jeg ønsker mig et nyt kamera, der kan tage sådanne skarpe billeder.

Jeg ønsker mig et nyt kamera, der kan tage sådanne skarpe billeder.


Jeg ønsker mig……listen er lang, men blandt meget andet et kamera, der kan tage skarpe billeder til min blog. Men som på den anden side ikke kræver ret meget af mennesket bag linsen, det er mig. Og helst inden jeg rejser til Indien, så der kan komme fine billeder med hjem.
Jeg ønsker mig også en lejlighed med udsigt over vandet i et kvarter med masser af sjove cafèr og gang i gaden.
Jeg ønsker mig noget nyt regntøj, der er tæt når jeg cykler.
Jeg ønsker at blive klogere og dygtigere til noget af det jeg ikke kan og ikke forstår.
Jeg ønsker min kalkunhals langt væk og mere viljestyrke til at træne.
Jeg ønsker af hele mit hjerte, at mine børn og børnebørn har det godt. At mine venner trives og er glade.
Men jeg beder ikke om noget og husker i stedet for at sige tak for alle de dejlige oplevelser, jeg har med mennesker og natur. Selv når jeg bliver gennemblødt af regnvejret. Og glæder mig over de gode ting der sker.
Blev ganske opmuntret over at erfare, at mobiltelefonens indtog i Afrika, ser ud til at blive et positivt for de mange fattige mennesker. Tænk hvis man kunne tage røv.. på markedet og finansverden og få fordelt goderne på denne klode noget bedre. At det vil indebære, at vi europæere nok skulle ændre vores levevilkår en hel del, generer mig ikke.
Af og til drømmer jeg om, at flytte ind på den gamle ødegård, med komfur og brændeovn. Uden bad og toilet og kun med rindende vand om sommeren. Men det er nok en anelse for naivt og jeg holder jo vildt meget af overflodssamfundets tilbud om teater, bio, foredrag og meget mere. Ville nok blive en anelse træt af at sy strapudemaj og strikke strømper hele vinteren og samle blåbær og svampe om sommeren. Og rejse, kunne jeg leve uden det?
Det bobler af energi og overskud. Jeg er bare glad for tiden – i dag.
Jeg ønsker at dele min glæde og mit overskud med alle jer, som læser med. Ha`en rigtig god dag.

