Tags

, , , , , ,

Gråvejr, ikke inden i mig. Fastholder at solen skal skinne skønt sommertiden er slut.

Gråvejr, ikke inden i mig. Fastholder at solen skal skinne skønt sommertiden er slut.


Værsgo! èn god gerning. Den skal ikke betales tilbage, men gives videre.
Gi-det-videre-princippet stammer fra filmen “Pay it forward”, hvor en ung dreng får til opgave at forandre verden. Han ønsker i forbindelse med sit projekt at skabe en kædereaktion af gode gerninger. For at starte denne kædereaktion vil han gøre tre tjenester for tre mennesker, dog med et eneste krav: De skal på samme måde gøre tre tjenester – og på den måde gi det videre.
Det er da en fed ide. Tænk hvis vi alle gjorde tre gode gerninger hver dag.
Det siges, at det man giver får man selv igen. Det har jeg allerede mærket i dag og der er mere på vej. Jeg smiler og har sommerfugle i maven.
Skulle du være i tvivl om, om man op i årene kan føle sig som teen-ager. Som et lille, fjollet barn og hvilke aldre vi end har været igennem – så glæde dig. Man kan det hele. Smiler. Alder er ikke en hindring for følelser, måske nok for fysiske udfoldelser.
Nu dufter hele huset af basilikum, persille, timian og friske grøntsager. Jeg holder enormt meget af at lave mad når råvarerne er friske og helst økologiske. Det er en fantastisk fornemmelse, at stå der ved sit køkkenbord og føle sig rig, fordi man har mad nok og frisk mad.
Der er musik til arbejdet og nye lys i stagerne. Roserne er kommet ind fra altanen og stuen ser hyggelig ud.
Sender kærlige tanker til øst og vest og håber de når dem som gerne vil ha` dem og som trænger til dem. Gi dem videre.
Nu vil jeg bladre avisen og måske læse endnu et kapitel af min bog om en af Danmarks fantastiske kvinder.
Ønsker alle en skøn lørdag aften.
Husk at stille uret tilbage inden du lægger dig og nyd den ekstra time i morgentidlig.

