Tags

, , , ,

Jeg vil tænke på Indien som et meget, meget smukt land.

Jeg vil tænke på Indien som et meget, meget smukt land.


Aj! Hvor er her stille. Ingen mennesker med store hvide smil, ingen kvækkende frøer eller syngende chikader. Ingen flotte lyn, der lyser himlen op. Ingen brusende bølger og torden i det fjerne.
Det er underligt at være hjemme igen. Jeg gynger og har ikke sovet i snart 24 timer. Men jeg er ikke søvnig og kan ikke tage mig sammen til at gå i bad. Det er for koldt at tage tøjet af her – gider ikke blive våd.
Turen hjem var fin og gik hurtig, skønt vi har fløjet i næsten 10 timer plus ventetid.
Vi sejlede fra hotellet i den mørke nat kl. ca. 24.00 og kørte så i bus til lufthavnen en times tid. Indtjekning gik forholdsvis hurtig, skønt jeg talte, at ikke mindre end, at jeg, mit pas og billet blev kontrolleret ikke mindre end 7 gange før vi nåede ud i maskinen. Det fastholder nogle arbejdspladser, kan man sige.
Farvel Indien. Vi sejler for sidste gang på Backwarters.

Farvel Indien. Vi sejler for sidste gang på Backwarters.


Det har været en formidabel tur, en af mine bedste rejseoplevelser. Godt jeg kom afsted.
Savner nogen at snakke med om det nu. Får jeg et større og større behov for at tale med nogen om mine oplevelser?
Det er i hvert fald en tanke værd, at sidde her med sådan en flot oplevelse og følelsen af 11 intense dage og så ikke kunne tale højt om det, lige nu hvor behovet er der.
Det var forbavsende mildt at lande i DK i sommertøj og bare tæer. Det gik fint at komme hjem, men nu føles det lidt koldt og kedeligt. Jeg savner den lækre, stærke indiske aftensmad. Mit køleskab byder på spejlæg med spejlæg. Jeg må tage mig sammen og gå ud og købe ind i morgen. Og måske også investere i en indisk kogebog.
Men vent og se. Dagligdagen her i lille Dk indfinder sig hurtig og der skal nok være en oplevelse eller to, at glæde sig til. Måske skal jeg bare lige få sovet lidt først.
Heldigvis nåede jeg lige at "skyde" en enkelt isfugl- Kingfisher. De er meget smukke.

Heldigvis nåede jeg lige at “skyde” en enkelt isfugl- Kingfisher. De er meget smukke.

