Tags

, , , , , ,

I Ditlevs Butik bager pigerne æbleskiverne helt fra grunden.

I Ditlevs Butik bager pigerne æbleskiverne helt fra grunden.


I Ditlevs Gamle Butik samles vennerne op mod jul og holder juelmarked i den gamle købmandshandel. Her er ikke noget med at varme færdigkøbte æbleskiver. Nej dejen er lavet og skiverne bages helt fra grunden og det er mange der sættes til livs sådan en weekend.
Skønt at opleve at flittige folk passer på den gamle butik og bruger den på en måde, således at alle vi andre også får glæde af at besøge stedet. Her kan man altid slå en sludder af over en glas glög eller en kop kaffe og blive opdateret på historien, hvis man har glemt den og hvilke fremtidsplaner der ligger for kommende aktiviteter.
Senere på dagen nød jeg De Underjordiske på Riddersalen i godt selskab. Det er 20. gang dette stykke spiller på teatret. Tilrettet en smule, siden jeg så den første gang sammen med min yngste. En sød og herlig julehistorie til lands, til vands, under jorden og højt til vejrs. 70. årige Daimi spiller stadig med og ser ikke en dag ældre ud, end for 20 år siden.
I maj fejrede teatret 100 års jubilæum og fantastisk Jytte Abildstrøm, som har været kunstnerisk leder derude i mange år, har i år fejret sin 80. års fødselsdag. Nu er det dejlige Signe Birkbøl, der styrer skuden og jeg skulle hilse og sige, at der stadig er spræl i damerne.
I går aftes nød jeg den skønneste klassiske musik og sang i Den Russiske Forening. Vi var 8 glade gæster, der i to timer blev underholdt med de skønneste toner fra Reynaldo Hahn, Alfred Schittke, Richard Strauss, Sergei Rachmanino og Frantz Schubert. Musikken blev leveret af Copenhagen Festival Ensemble, som man kan høre igen i Odd Fellow Palæet den 15. februar. Især skal Amelia Jakobsson som sopran og som desuden spiller cello fremhæves. Meget flot.
Der blev også tid til en skøn venindefrokost og et besøg på Bornholmerskibet i Køge Havn. Havde man trang til lækre pølser og fisk. Chokolade og meget mere var det samlet et sted. Nu har jeg været der og det behøver jeg ikke igen.
En enkelt god ide tog jeg med hjem om at ændre sine gamle teskeer til smykker.
Lav et hul i skaftet på en teske. Pynt med en smuk lædersnor og en række perler. Vuti et flot halsmykke.

Lav et hul i skaftet på en teske. Pynt med en smuk lædersnor og en række perler. Vuti et flot halsmykke.


Nick Cave kan krydses af to do listen. Mine forudsætninger for at kende og forstå hans musik, var ikke gode nok. Det prægede min oplevelse af filmen, men blev ophævet af igen at være i gode gamle Vester Vov Vov.
Desuden flyttede min nye veninde i hos mig i går formiddags. Det vender jeg tilbage til en anden gang.
Således ender 1. søndag i advent 2014. Jeg er glad og træt og ser med spænding frem til en ny begivenhedsrig uge.

Således ender 1. søndag i advent 2014. Jeg er glad og træt og ser med spænding frem til en ny begivenhedsrig uge.

