Tags

, , , ,

Smukt billede når husene ved aftenstide spejler sig i søen i H.C.Ørsteds Parken.

Smukt billede når husene ved aftenstide spejler sig i søen i H.C.Ørsteds Parken.


Hjemme efter en lang dag har jeg lukket døren til min bankboks. Sådan føles det når jeg lukker min nye hoveddør bag mig. Den er tyk og tung og det lyder som døren til en bankboks – forestiller jeg mig.
Men, men ingen roser uden torne. Døren har ikke brevsprække – det er jo netop sikkerhedsdøre – så nu er det spændende om jeg får lov til, at få morgenavisen på måtten eller jeg må ned til postkassen i sutsko og pyjamas for at hente den.
Årets fotobog er ankommet og det er et spændende øjeblik at åbne den. Hvor er der sket meget set i bakspejlet. Rigtig mange dejlige og gode ting, håber det nye år vil være lige så gavmild med oplevelser og der vil blive passet godt på alle dem jeg holder af og alle andre også.
Mange småting er blevet fixed i dagens løb og en hyggelig frokost med en af bedsteveninderne blev der også tid til. Senere gik turen til byen for endnu engang at tage til galleri Python og for anden gang konstatere, at der var lukket. ØV!
Middag og foredrag om top tours med Topas. Suk! jeg er ikke sikker på, at jeg kan klare den slags strabadser mere. Min højdesyge i Peru vil formentlig bryde ud igen, fordi opstigningerne foregår relativt hurtige til min iltning. Det bliver svært at æde, hvis jeg skal opgive det. Overvejer hvilke bjerge jeg kan træne på for at have en chance.
Når man kommer til sådanne fixpunkter og må se i øjnene, at der er ting som ikke vil kunne gennemføres i ens levetid og en opgave er for sent, sker der en noget inde i mig. Jeg skal i hvert fald lige vende mig til tanken om, at noget er uigenkaldelig SLUT.
Naturligvis vil der være andre udfordringer og oplevelser og jeg vil forlige mig med situationen. Men først skal den lille sorg bearbejdes.
Vejret var smukt, da jeg cyklede hjem og ved H.C.Ørsteds parken måtte jeg simpelthen stå af cyklen og tage et billede af husene, som spejlede sig i den sorte sø.
Med det billede på nethinden kan jeg gå til køjs og glæde mig over den nære skønhed.

