Tags

, , , , , ,

De fire verdenshjørner i vild natur.

De fire verdenshjørner i vild natur.


Læser i avisen, at der bør indføres tvungen pensionsopsparing på kr. 2.200 for alle over 25. år, hvilket på sigt vil lette samfundsudgifterne til overførselsindkomsterne. Det første jeg tænker på er hvordan mennesker udelukket fra arbejdsmarkedet skal klare det. Det vil sige arbejdsløse, førtidspensionister, kontanthjælpsmodtagere, sygedagpengemodtagere, mennesker på lommepenge i asylcentre mfl.
Hvorfor taler man i øvrigt kun om overførselsindkomster når det drejer sig om ovennævnte? Vi taler aldrig om overførselsindkomster til landbruget. Til private organisationer og alle de skjulte tilskud på finansloven til private virksomheder. For slet ikke at glemme, at der heller ikke tales om dyneløfteri i relation til de mange store internationale firmaer, som snyder det danske samfund i skat.
Hvis ikke vi, såkaldte almindelige mennesker, snart begynder, at tage os lidt sammen og gøre vores mening og indflydelse gældende, vil demokrati, retssikkerhed og omfordeling fra de fattigste til de rigeste udvikle sig yderligere i negativ retning.
Det er sørme en trist gang læsning, at forlade landet med. Hvor skal jeg vende mig hen for at se positive forandringer og løsninger som er til for de mange og mindst bemidlede. Uanset om det er individualister eller samfund.
Jeg er en stor beundrer af de mennesker, der kæmper videre og i ord og tale henleder folk korte hukommelse på urimelige fortolkninger af lovene, knæktelse af retssikkerheden og uretfærdighederne i vores del af verden. Men vi må blive nogle flere.
Som en modvægt mod al den elendighed og de menneskelige overgreb, der finder sted i DK, er jeg nødsaget til samtidig at skabe mig nogle positive lommer i hverdagen. Det synes jeg også, jeg er god til. Og i skrivende stund nyder jeg min mulighed for snart at gense min ene skønne datter og hendes lille familie. Vel vidende, at jeg en dag måske ikke længere har råd til billetten eller er blevet for affældig til at rejse så langt.
Det skal nydes, medens jeg kan.
På samme måde holder jeg, at være nysgerrig på kunst og kultur. Opleve naturen til fods og på cykel. Og jeg er dybt taknemmelig for de venner og veninder, som prioriterer at opleve og dele tid sammen med mig.
Jeg ved, jeg er heldig og prøver så godt jeg kan, ikke at være det på bekostning af andre. Blot at gribe de muligheder jeg har og være taknemmelig for mit nuværende liv.
Solen skinner, jeg nyder kaffen i afgangshallen. Når først jeg når hertil, føler jeg mig virkelig på vej og er sikker på, at nye eventyr venter, hvis jeg ellers har øjne at se med og øre at høre med.
Gik og smilede stort på vej herhen ved tanken om gensynet med lille Molly. Mon hun er med i lufthavnen?

