Tags

, , , , ,

Aftentur med Emma

Aftentur med Emma


Det blev en meget trist dag. Molly vågnede med ondt i ørene. Det vil sige, hun sov ikke meget i løbet af natten, men først sidst på eftermiddagen, stod det klar, at et besøg på skadestuen var nødvendig. Kl. 17.00 fik hun medicin for mellemørebetændelse og sov fuldstændig udmattet en times tid. Hun vågnede som en ny, lille pige og skønt øjnene endnu er matte og hun er bleg, blev det til leg og sjov og lidt mad, inden hun igen faldt omkuld og forhåbentlig får en god nats søvn og de voksne ligeså.
Især moderen trænger til hvile. Hun har været på i døgndrift og skal have kræfter og overskud til jobbet i morgen også.
Kraftig blæsevejr har hærget her hele dagen og de smukke julestjerner er knækket flere steder. De stod ellers og pyntede meget fint i vinduerne udenfor. Det er ikke koldt og solen var fremme flere gange og gik ned og farvede himlen dramatisk rød.
Det syn nød Emma og jeg på vores aftentur. Jeg gjorde i hvert fald.
Omkring frokosttid blev jeg bortført som følgesvend til adskillige besøg på offentlige kontorer, for ikke at gå faderen i bedene, medens han passede det syge barn. Til gengæld fik jeg lov at lege lidt med hende, medens de voksne slappede af i sofaen og hyggede sig efter middagen.
Inden vi gik til ro, gennemgik min datter rapporten på den body scanning, jeg har fået foretaget. Meget, meget interessant, at en sådan scanning rammer plet i ens skavanker og kommer med forslag på yderligere udredninger af årsagerne til gener og måske kommende alvorlige udfordringer, hvis der ikke gøres noget forebyggende ved sagerne.
Det er helt smart, synes jeg.
Så er der kun tilbage at pakke sydhavsfrugerne og vende næsen hjemad igen i morgen. Jeg føler mig splittet og trist. Det er ikke nemt at forlade lille Molly og det er heller ikke nemt, at være gæst. Højt på min ønskeseddel står der, at jeg drømmer om, at vi boede lidt tættere på hverandre, så vi kunne få et mere kontinuerligt forhold og jeg ikke behøvede, at ligge de voksne til last ved at forstyrre deres cirkler.

