Tags

, , , ,

De er virkelig svære at styre på en gang. Altid nogen der laver spas i et hjørne.

De er virkelig svære at styre på en gang. Altid nogen der laver spas i et hjørne.


Tak for en dejlig juleaften med fire søde drillenisse-teenagerbørn, forældre og en god ven. Ungerne var som sædvanlig enormt søde og hyggelige. Forældre afslappede trods det at grillen gik ud midt i flæskestegen og alle trampede rundt og var sultne. Endelig kl. 19.30 kom der mad på bordet. Det havde taget op til 6 timer, at tilberede den skønne spise, men på 15. min. blev de første mætte og som dug for solen forsvandt det kun en lille smule i den store gås og desserten måtte udsættes.
Indvendig genkendte jeg ting fra min egen tid som teenagermor: “Nej! vi gider ikke danse om juletræ og synge. Det er nærmest pinligt”. Da der skulle spilles Danmarksspillet ville alle ikke være med. Og i morges da forældrene lokkede med en skøn tur i Hederland med udsigt over havet, hylede hele flokken, at det var alt for koldt, at de pludselig skulle læse lektier og havde ondt flere steder.
Det tog tid at knappe bilen op. Det eneste nøglehul den har var frosset eller? Måske er det bare ved at gå totalt i udu. Turen hjem gik gennem glatføre, sjap og rimelig høj sne på motorvejen. Der var ikke ryddet og man kunne ikke se de hvide streger. Sprintlervædsken kom kun ud af hullerne i passagersiden. Jeg er glad for, at jeg ikke ejer en bil, blot har lovet at lufte denne her en gang imellem. Det er lige som at have et hus. Der skal altid gøres noget.
Nu er jeg den lykkeliger lejer uden bil og kan besøge varmemesteren, når tingene ikke fungerer – næsten.
Men hjem kom jeg i sikker behold og hold da op, det var fint at gå ind i lejligheden. Sneen lyser hele hytten op og det er meget smukt at kigge ud på at det hvide, som solen nu skinner på.
I denne stund hvor rigtig mange forbereder sig på eller er gået i gang med julefrokosten, vil jeg overveje at finde det varme tøj frem og spadsere ind til byen. Der er en præmierefilm som trækker og det er også et nyt kapitel i mit liv. Den slags har der ikke tidligere været tid til – nu er tiden min egen.

