Tags

, , , , ,

Nytåret skydes  - gæt hvor?

Nytåret skydes ind – gæt hvor?

Mange flotte nytårsaftner har jeg oplevet de sidste 6 år.
Jeg har stærke minder, om de mennesker jeg har delt disse aftner med og jeg bevarer dem som nogle af mine bedste oplevelser.
I år bliver det helt anderledes, ingen store, smukke kjoler, ingen dans. Intet flot festfyrværkeri, champagne og forrygende flotte stuer og sale. Jeg vil fra i morgen og nytåret over opholde mig på en øde ø.
Der vil være mørkt som i en kuldkælder, hvis ikke stjerner lyser. Der vil hvis dette vejr fortsætter være isende koldt og blæser det op, er jeg ikke sikker på mit udstyr kan holde mig varm.
Der vil ikke lyde brag fra nytårskrudt og raketter, latter og bægerklang, men være aldeles tyst. Hvis jeg er rigtig uheldig, falder jeg i søvn og oplever ikke klokken 24 den 31. december i vågen tilstand.
Til gengæld vil jeg ikke have moralske tømmermænd over at have spist og drukket upassende. Jeg vil motionere for at holde varmen og få gratis vitaminer i den kolde klare luft, måske med lidt sol på.
Forhåbentlig vil der opstå berigende samtaler, mentalt nærværd og positive følelser. Måske bliver der åbnet for refleksion, nye planer og mål for 2015.
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er lidt skræmt ved tanken om således, at skulle leve afsondret og isoleret i hele 6 døgn.
Der vil ikke være mulighed for at skrive på min blog, læse aviser og følge med i hvad I laver. Pas godt på jer selv.
Men en ting er sikkert, dette nytår vil også gå over i min historie som en helt unik aften. Det er udfordrende på mange planer og jeg ved, at jeg vil lære noget nyt om mine grænser.
Rigtig godt nytår og på gensyn i 2015.

Ønsker alle et godt og lykkebringende nytår.

Ønsker alle et godt og lykkebringende nytår.

