Tags

, , , , ,

En af de indfødte på øen.

En af de indfødte på øen.


Hold op med at tale og lyt, det kunne jeg måske også tage og gøre til et nytårsfortsæt. Ikke at jeg tror, at jeg af den grund kommer til at høre min indre “guddommelige ånd” hviske i mit hjerte, men der ville nok alligevel komme noget nyt ud af det.
Tænk før du taler, har jeg hørt før og tavshed er guld og tale er sølv, eller er det omvendt, er der også nogen der mener er en god ting.
Der er bare det ved det, at jeg så ikke vil det nok ikke være så meget mig, som nu? Tænker over det. Kunne jo godt øve mig og se hvad der sker.
Ellers er jeg godt tilfreds med starten på det nye år. Fik trænet igennem i morges og benene citre endnu og jeg længes efter at smide mig på sofaen om snart.
Havde en dejlig dag med min skønne søn og vi fik fundet hans fødselsdagsgave og gjort ham glad. Jeg fik en ny hue, i stedet for min anden fine, nye hue, som jeg er kommet til at smide i en tøjcontainer sammen med noget brugt tøj, jeg ikke mere skulle bruge. ØV!
Har prøvet R.M.Williams støvler i dag- et gammelt, gammelt ønske. Fantastiske håndsyede støvler i et stykke skind, bøffel eller kalv efter gammel skomagertradition i Australien. Men, men det er lidt af en investering, specielt med de elendige fødder jeg har, som efterhånden ønsker sig håndsyet fodtøj, hvis de ikke skal gøre ondt. Nu står støvlerne opført i ønskebogen og går det som det plejer, bliver ønskerne i ønskebogen en dag opfyldt. Ingen ved hvornår og hvordan, men indtil videre har det ikke slået fejl. Altså er jeg fuld af fortrøstning.
Min søn gav mig i øvrigt en del rigtig gode ideer, der skal arbejdes videre på. Han er virkelig en inspirator og jeg imponeres af hans kreativitet. Han er ikke kun til tørre tal og jura.
Har også haft tid til at lede efter en bog af Ole Lindboe, der handler om kolonihavemaleren Walther Schaldemose. Desværre kan man ikke købe den mere. Kun kan jeg håbe, at den findes i en antikvariat og jeg er så heldig at støde på den. Det er et andet stort ønske: Ønsker at Walther Schaldemose maler et maleri der fylder hele toiletdøren indvendig. Så har man noget herligt at kigge på, medens man opholder sig der. Det kunne virkelig være fedt.
Den ønskeseddel jeg har til 2015 er lang og rig på mange sjove ting. Det bliver spændende om jeg får nogle af ønskerne opfyldt i det kommende år.

