Tags

, , ,

En skøn lille dansemus. Først den ene vej, så den anden vej og tju og tju og bang, bang, bang

En skøn lille dansemus.
Først den ene vej, så den anden vej og tju og tju og bang, bang, bang


At dele med andre udvider og gør glad.
At dele oplevelser med andre gør mig glad. Jeg kan sagtens gå alene ud i verden og opleve alt muligt. Malerier, musik, rejser, foredrag, cykeltur, gåtur – you name it. Der er mange fordele ved at tage ud i verden alene. Jeg er i hvert fald mere åben og kommer let i kontakt med mennesker jeg ikke kender og får dermed en ekstra krølle på min oplevelse.
Men det jeg af og til savner er, at dele oplevelserne med en eller flere bestemte personer. Det tror jeg gælder rigtig mange singler. Især, hvis man har været meget alene. Der optræder tidspunkter hvor der en længsel efter, at dele sin historie, sin oplevelse med et eller flere andre mennesker.
Det behøver ikke være det samme menneske, det kan sagtens være forskellige veninder og venner. Men naturligvis kræver det, at der er en fælles interesse for at gøre sig den ulejlighed, at finde frem til det man gerne vil opleve og dele, en gensidighed og en vilje, samt en økonomisk formåen til at betale en billet, en rejse, hvis det er det der skal til for at åbne døren til de fælles oplevelse.
Der er som jeg tidligere har skrevet om også masser af gratis glæder. Cykeltur, gåtur. Kirke og muser som byder på gratis oplevelser. Læse lokalavisen og find dem. Der er også oplevelser og interesser man ikke kan dyrke alene. At danse kræver ofte en partner. Det gør de fleste spil også.
Derfor er det dejligt, at have et bredt og forskelligt netværk, som på kryds og tværs kan dele og berige hinanden. Jeg er heldig, at have rigtig mange gode venner og veninder, som også ser sådan på det og har den nysgerrighed, der skal til for at gå ud i verden og undre se, fryde sig, anstrenge sig, prøve at forstå nyt og anderledes. Er modige, tør bryde vaner og er med på det sjoveste, det farligste og mest udfordrende.
Når det er sagt kan der også optræde en længsel efter at opleve verden med den eneste ene. Dels for at få et mere nuanceret syn på tingene og en at holde i hånd med og have historien med som en del af det klister, der skaber fundamentet for gensidig tillid, samtale og gensidig berigelse.
Det kan også være behovet for at dele med familien, holde de bånd levende, som er unikke i en familie og som betyder, at samhørigheden kan være til på en helt anden måde.
At dele sine oplevelser, sine glæder, sorger, undren og alle andre følelser kræver på den anden side, at der findes nogle kerneværdier som skal harmonere. Det kan være trangen til at udforske, nysgerrighed på nye eller anderledes ting end man måske normalt har i sit repertoire, trang til kommunikation, romantik, at være udadvendt og meget mere.
Sæt ikke din lid til at det kommer af sig selv eller ude i fremtiden. Gør noget selv, vær aktiv uden forsinkelse. Gør hver dag til det du forstår ved en god dag.

