Tags

, , , , , , ,

Verden set lidt fra oven.

Verden set lidt fra oven.


Om snart vil jeg begive mig ud i snevejret i alt for tyndt tøj og fryse hele vejen til lufthavnen. Det kan ikke nytte noget at slæbe tykt vintertøj med mig, det bliver der næppe brug for – håber.
Følelsen af at have glemt noget vigtigt opstår gerne et par timer før jeg skal ud af døren. Hvad vil jeg fortryde, jeg ikke tog med og som ikke kan købes undervejs? Ikke ret meget. Man lærer at livet sagtens kan leves uden alle de ting, jeg omgiver mig med til hverdag. Strengt taget, kunne der skæres alvorligt ned på det med ting. Og jeg veksler mellem at have lyst til at kyle det hele ud og føle mig fri af al ting og dernæst, at holde uendelig meget af alt det der omgiver mig og som gør mit hjem til netop mit med det personlige præg og aftryk, jeg sætter på min hverdag.
Men jeg drømmer mig af og til tilbage til Caminoen, hvor jeg kunne leve i over en måned med de 7 kg. bagage, der kunne være i min rygsæk og hvor jeg ikke savnede noget, men netop nød at verden var blevet så meget lettere.
Mon det er den fornemmelse Landevejens Riddere har? Det må nu være lidt koldt og meget trist her om vinteren at være på valsen, hvis det er i DK.
Måske er det lidt mere forår når jeg ender tilbage. jeg trænger i hvert fald til lune og sol og gerne en helt fantastisk masse forårsblomster. Det er så dejligt at fylde stuen med knitrende og sprøde tulipaner. Arrangere små skåle med vintergækker og perlehyacinter. Det vil jeg glæde mig til.
Og jeg vil glæde mig til at tage nye livtag med mig selv på alle planer. Det skal blive et spændende forår og en god sommer. Det kan jeg mærke.
Masser af nye oplevelser og ting jeg skal lære.
Glæden bobler indeni.

