Tags

, , , , , , ,

En bamse kan godt børste tænder.

En bamse kan godt børste tænder.


Om nøjagtig 55 minutter er det 3 år siden lille Molly kom til verden på RH. Måske var det omkring denne her tid min svigersøn ringede og sagde, at nu kunne jeg godt hoppe på cyklen hvis jeg ville når at være med. Jeg husker at mit hjerte stod stille og næsten hoppede et slag over og jeg tænkte: “Jeg når det ikke, jeg når det ikke”. og så for jeg ud af døren og nåede det.
Der er sket så meget siden, at det næsten ikke er til at forstå og nu sidder der en køn og veltalende lille pige og spørger og forklarer og forlanger og taler som en grammofonplade. I den retning ligner hun sin morbroder rigtig, rigtig meget.
Kl. 6.30 steg hun op af sengen og var straks klar til at holde fødselsdag. Den trætte mor skyndte sig i køkkenet og slog bolledej sammen og far fjernede vasketøj, så stuen kunne se nydelig ud til morgenbordet.
Det var voldsomt hyggeligt med fødselsdagsserviet, pakker og breve. Store flotte, lune boller med flag i. Kakao og smør, som ungen kan spise en pakke af, hvis man ikke passer på.
Hyggelig morgen, hvor der var tid til at lege med gaver, før turen gik i børnehave for at fortælle de andre børn om den vigtige dag og håbe på en fødselsdagssang eller to.
Der er inviteret til fødselsdagsfest med børnehavebørnene på lørdag og det bliver et projekt af ukendt størrelse. Forældrene som undrede sig over, at der ikke som svar på invitationerne blev belært om, at her kommer man eller også kommer man ikke. Og hvis man kommer tager man gerne sine forældre og bedsteforældre samt søskende med. Desuden kommer man i det stiveste puds og forventer en ordentlig fest.
Så nu ved vi ikke om vi skal lave mad til 6 eller til 60. Vi krydser fingre for at vejret vil være med os. ingen regn tak. Der er ikke plads i huset til 60 gæster eller flere.
Og hvad vi serverer – tja! Det er et godt spørgsmål. Spændende projekt.
Bortset far det, er det isende koldt inde i huset. Ingen aircondition virker og udenfor stormer det nærmest med en kold, kold vind. Så skønt solen skinner, går det gennem marv og ben.
Se mor, der er flere gaver.

Se mor, der er flere gaver.

