Tags

, , , ,

Pust, hun har løbet halvvejen op til vores store flotte stupa.

Pust, hun har løbet halvvejen op til vores store flotte stupa.


Dagen begyndte med en gåtur med Emma. Emma skulle snuse og besørge, jeg kunne kigge på forårsblomsterne som kommer frem. Der er allerede lavendel, gule smørblomster, lilla slyngplanter, følfod og flere andre som jeg ikke kender navnene på. Der blev også tid til et morgenkig ud over Fuengirola og havet. Blæsten havde lagt sig, men det er godt at have vintertøjet på. Det er fortsat koldt om morgenen.
Hjemme igen kom solen frem og Molly og jeg gik i haven for at rydde op til haveparty i morgen. BRR! Det bliver en kølig affære, hvis ikke vejret slår om. Molly susede rundt og løb til hun næsten segnede. Som et lille gedekid på græs. Emma spænede med og efter en time var der lidt ro over feltet – de havde fået krudtet af.
Den unge dame hjalp mormor med at pudse vinduer og ordne bade værelse. Hun er meget effektiv og går til makronerne, når der skal arbejdes. Naturligvis kan hun selv – ALT.
Senere løb hun hele vejen op til den nærmeste udkigspost. Herfra kunne vi studere gravkøer og kraner som arbejder et stykke nede af bjerget. Der står masser af halvfærdige huse og bygninger. Noget tyder på, at dem der er begyndt byggeriet er gået fallit og græs og ukrudt begynder at tage land tilbage og lade fundamenterne forsvinde.
Til sidst blev det for meget og siddende på mit skød for at høre en historie snorkede hun pludselig højlydt. Selv et kvarters eftermiddagssøvn, betyder, at det er svært at falde i søvn ved normal sengetid. Den blev da også otte før øjnene faldt i.
De voksne har produceret Micky Mouse og Mini Mouse lagkager til festen i morgen. Der er køb paptallerkner med prinsesser og krus ditto. Vi odser på hvor mange der kommer. En spændende affære.
Nu begynder kulden at snige sig op af benene og ryggen og langsom bliver jeg til en istap. jeg må heller få børstet tænder og komme i kanen, ellers tør jeg ikke op til i morgentidlig.

