Tags

, , , , , ,

Bjergene bag huset i Benalmadena Pueblo

Bjergene bag huset i Benalmadena Pueblo


Så længe der er hælere til, vil nogen gide at stjæle og begge dele er mig bekendt ikke lovligt. Det tænkte jeg på, da jeg i aftes sluttede min bog af og om Henrik Qvortrup. Så længe der er over 250.000, der hver uge gider læse Se & Hør, så længe vil bladets ejere synes at det er ok, at tjene penge på, at skrive pænt og meget mindre pænt om de rige, berømte, berygtede og kongehuset. uanset hvor de får deres oplysninger fra.
Jeg har fået stor respekt for journalisten Henrik Qvortrup og føler mig overbevist om, at han ikke har tilladt andre metoder end dem alle andre blade og deres journalister benytter sig af.
Samtidig fik jeg noget, at tænke på i forbindelse med ytringsfriheden – den højt besungne – er det ikke ok, at fortælle nogle af de mindre artige historier om politikerne i vores land? Kongehuset og andre som har næsen langt fremme i offentligheden? Hvor går grænsen? De fleste kan sikkert være enige om, at der ikke skal opfordres til vold og terrorisme. Men at stjæle eller lægge oplysninger fra en arbejdsplads er vist et meget plumret vand.
Er det i orden når en minister laver ulovligheder som Thamilsagerne? Er det i orden hvis et firma snyder i skat?
Noget tyder på, at det er ok, at lave dyneløfteri af kontanthjælpsmodtagere, men måske mindre i orden når rige mennesker flytter deres penge i skattely og snyder samfundet for de penge, der skulle være betalt i skat.
Det er i orden at undersøge om rockernes privatøkonomi er sandsynlig, men er det også i orden at undersøge endog meget rige menneskers ditto?
Bogen giver stof til eftertanke. Den er velskrevet og som sagt giver den et indblik i journalisten og manden Henrik Qvortrups mangeårige erfaringer med journalistik og det der foregår bag kulisserne.
Han får nogen over trynen, fordi den har været langt fremme og det er tydeligt, at der er en del personer, der har haft og har lyst til at ramme ham.
Det bliver spændende om han får en retfærdig rettergang. Det vil jeg ønske og jeg vil ligeledes ønske, at han kommer igen som den skarpe og dygtige politiske journalist han er.

