Tags

, , , , ,

Nogen ørn til at tage billeder med lys på er jeg bestemt ikke. men lidt relevant skal det være.

Nogen ørn til at tage billeder med lys på er jeg bestemt ikke. men lidt relevant skal det være.


Vi mødtes på Reinwalds, alle Mariannes gæster, 65 var vi blevet til. Her delte vi en dejlig time sammen over et veltillavet måltid med syltede andelår og rødbedesalat og den bedste brændte creme, jeg nogensinde har smagt. Det siger nu ikke så meget, for normalt spiser jeg ikke den slags. Måske har jeg aldrig rigtig smagt det. Det har mindet mig for meget om barndommens søndagsbudding. Nu var der ikke noget at vælge mellem og det er jeg glad for. UHM! Hvor var det lækkert.
Herfra gik det i spredte grupper til Folketeatret for at se Indenfor Murene. Den forestilling var højaktuel og stjernebesat. I tre timer sad jeg der og smilede, krummede tæer, lo og græd til slut. Berørt af en gribende sand historie om livet og kærligheden. Henri Nathansen er med sit stykke fortsat aktuel om traditioner, indvandring og hvorledes tro kan skygge for omsorg for hinanden. Hvordan gammelt nag og had kan forfølge mennesker i generationer.
Det var mageløst at opleve Githa Nørby, i sin høje alder, give fru Levin med ungdommelig styrke og resten af besætningen stod bestemt ikke i skyggen. Fremrangende spillet.
Jeg var ikke ene om begejstringen. medens jeg ventede på toget kunne jeg høre spredte ventende tale med hinanden om deres oplevelser. Så er det stort at gå i teater og det er en af de forestillinger, som jeg næppe glemmer.
Nu er formiddagens træning overstået. Radioen holder jeg lukket. Den pæne stemning far mandag aften gider jeg endnu ikke have spoleret af dumme politiker udsagn og valgkamp på et sørgeligt grundlag.
Solen skinner og jeg kan glæde mig til en eftermiddag, hvor en hel masse af os i den tredje alder vil mødes og på seriøs vis mødes i et netværk for gamle, som godt gider bruge hjernen til noget fornuftigt.
Desværre lider jeg fortsat af den underlige kløe og det udslet, jeg har pådraget mig og ind imellem har jeg lyst til at skrubbe mig med en grydesvamp eller flå huden af som på en skrubbe.
Hvor f.. kommer det fra, hvad kommer det af? Hvad skal man gøre ved det? Og så er der ventetid hos en hudlæge på flere uger. Hvor smart er det lige?

