Tags

, , , , ,

Her tilbringer jeg en del tid med gode bøger og af og til mindre gode bøger.

Her tilbringer jeg en del tid med gode bøger og af og til mindre gode bøger.


Hvordan har du det egentlig, spørger jeg mig selv? Hm! Det ved jeg ikke lige, hvad jeg skal svare på. Er jeg glad? I hvert fald ikke ligeglad eller ulykkelig.
Lykkelig? Næ! Måske taknemmelig for min tryghed, mine muligheder. En anelse bekymret over ikke at have hørt fra børnene, fordi jeg havde forventet det?
Så begynder mortankerne at kredse. Er de kede af det? Har de travlt – for travlt? Er der sket noget, underforstået ubehageligt? Eller tænker de ikke lige på, at der er en mor, som egentlig har forventet et livstegn, fordi de er engageret i noget rart.
Weekenden er da ellers gået meget godt ikke? Jo bevares! Nåede at se både Mænd og Høns og Bjørn Afzelius filmene. Udmærkede film. Den sidste meget vemodig, fordi jeg har så mange minder i forbindelse med musikoplevelser med lige netop Bjørn Afzelius og Michael Wiehe. Det var dengang mormor var ung.
Har også haft tæt samvær og gode samtaler med venner og veninde. Har danset tango i flere timer og lært nye variationer og pynt på trinene. Har gået og cyklet og på den måde fået motion og frisk luft – sågar har solen skinnet på mig i dag.
Hvorfor så denne lidt flade stemning? Hvorfor ikke?
Måske er det bare det grå danske vintervejr, som præger mig. Når solsorten fløjter foråret ind for alvor og de knitrende tulipaner smiler til verden med deres mangefarvede hoveder, kommer jeg også til at smile igen.
Måske er det fordi jeg har været lidt slap i koderne og mærket frustrationerne af at være sat ned i gear, der præger mig. Nu venter en ny uge og kræfterne vender så småt tilbage og spændende ting kan ske.
Jo, jeg tror faktisk, at stemningen skyldes, at jeg er utilfreds med min egen indsats på flere områder i ugen der er gået. Det kan jeg jo selv gøre noget ved nu.
Og så ringede en af ungerne og humøret steg med op til flere grader. Der er tø i luften og i morgen skal vinduerne pudset. Så ser jeg helt bestemt lysere på verden bagefter.
Desuden tror jeg, at jeg vil gøre alvor af at hente nogle forårsblomster. Der er intet som lys, sol og blomster, der kan sende glædesbobler rundt i systemet.

