Tags

, , , , , ,

Brd. Prices spisehus i Rosenborggade.

Brd. Prices spisehus i Rosenborggade.

Efter zombie-dage var det vildt dejligt, at føle mig levende i morges. Træt, men alligevel energisk. Glad og en smule sorry var jeg også over en afsked, der skulle tages i dag. Men jeg glædede mig ved det eventyr, der venter det fine menneske, jeg har sagt farvel til og jeg nyder tanken om de oplevelser han nu skal have. Jeg kan mærke hvordan det er når nyt og ukendt land skal indtages, undersøges, smages, lugtes, beundres. Når nye opdagelser bliver til viden, til indtryk, der aldrig forsvinder og måske til venskaber for livet. Til bånd der bindes, til solidaritet, hjælpsomhed og gode minder.

Det blev en god afskedsfrokost med dejlig mad på Brødrene Prices restauration i Rosenborggade. Fin betjening og rare omgivelser. Det er et sted, der er værd at gæste.

Det var ikke muligt at gå lige hjem efter den afsked og heldigvis meldte en skøn veninde sig på telefonen og slog følge med mig til Jazz Cup.

Hvor heldig kan man være? Her spillede og sang Kristin Korb, med Magnus Hjorth, Snorre Kirk og Bob Rockwell. Det var forrygende, skønt for ørene og kristin har den mest vidunderlige og hjertevarme udstråling. Hun er fyldt med sødme og sender så meget energi ud i rummet, at alle måtte smile, klappe og huje.

Kristin Korb et vidunderligt menneske.

Kristin Korb et vidunderligt menneske.

Jeg må selv have strålet, måske i kristin`s lys for ved slutningen og afskeden med veninden, besluttede jeg at gå forbi Kultorvet og købe friske blomster med hjem. Og tænk engang. Det hørte en af herrerne, som også sad ved vores bord og hvad gjorde han så? Han fulgte mig til torvet, købte mig to bundter knitrende tulipaner og forærede dem til mig.

Hold da nu op, hvor blev jeg overvældet og smigret over den smukke gestus. Det var ikke lige en hverdagsoplevelse, jeg havde set komme. Så meget ved jeg i hvert fald: Livet er utroligt, men sandt! – Benny Andersen

