Tags

, , , , , ,

Marts måned 2015 begynder med en fugtig søndag.

Marts måned 2015 begynder med en fugtig søndag.

Det er mørkt udenfor. Lys i køkkenerne fortæller at folk er i gang med aftensmaden eller opvasken. Hvor er dagen blevet af?
“Jo, vist”, brugte jeg hele formiddagen i nat py og med aviser og bøger i sofaen. Slumrede af og til lidt og vågnede med avisen over hovedet. Regnen på ruderne fortalte mig, at der ikke var nogen som helst grund til at skynde sig ud i vejret.
Men til slut kom jeg på højkant og fandt en klædedragt frem. Regntøjet udover og i sidste minut ud af døren og op på cyklen. Et spændende musikarrangement vinkede forud. Der måtte turbo på for at nå det. Forpustet og svedig nåede jeg frem til bestemmelsesstedet, blot for at konstatere, at her var alt lukket og slukket. HM! Havde jeg ikke kunnet læse indenad?
Tempoet på turen hjem var mere adstadigt og der blev tid til at betragte forårsblomsterne på skråninger og i haverne. Hilse på mågeflokken, der holdt møde på den våde eng og køre af snørklede villaveje, hvor jeg ikke kommer så tit.
Hos bageren standsede cyklen næsten helt af sig selv. Dette her måtte være dagen hvor det var tilladt at synde – bare en lille smule. Med kagen i tasken gik det snildt det sidste stykke vej. Har altid betragtet det som den største luksus, at hente kage til søndagseftermiddagskaffen. Et fænomen, som jeg sjældent udsættes for.
Men jeg kan betro jer, at denne syndige søndagseftermiddags syssel smagte rigtig godt og snart efter var jeg igen forsvundet i bøgerne og bladene og timerne er gået.
Jeg er gået glip af en god koncert og socialt samvær. Dagen er forduftet og en søndag aften truer. Men pyt, det har trods alt været en rigtig god dag, skønt den ikke skriver sig ind i historien som speciel.
Nu må det være tid til at pakke sportstasken til i morgentidlig, sætte aftensmaden over og glæde sig til i morgen.

