Tags

, , , , ,

25 mørkerøde, langstilkede roser. Jeg kan næsten ikke få øjnene fra dem.

25 mørkerøde, langstilkede roser. Jeg kan næsten ikke få øjnene fra dem.


Sikken en dag, jeg er fuldstændig overvældet over hvorledes lykønskningerne er strømmet mig imøde. På face booke er der de sødeste og kærligste hilsner og gode ord. Posten har læsset fødselsdagskort af og min private mail er fyldt med digitale breve. Telefonen og sms har ikke stået stille.
Blomsterbuket – se blot – så stor, at jeg næsten ikke troede det muligt, står nu der i min vase og taler sit eget sprog. Det er længe siden jeg har oplevet noget der lignede.
Og min søde underbo, kom med en buket der virkelig varsler forår og gav sig tid til at drikke en tår formiddagskaffe. Det gav mig følelsen af, at det var en helt særlig mandag.
Frokost, frisk gåtur og middag med en jeg holder af og som gider lufte mig.
Børnene har alle ringet og selv de store børnebørn har husket mig. Det er simpelthen rørende. Jeg kunne kramme dem lige på stedet.
Lille Molly ringede forgæves og sang fødselsdagssang på telefonsvaren og kunne ikke forstå, at mormor ikke svarede. Da jeg senere ringede hende op, sang hun helt af sig selv igen og ville derefter gerne drøfte, hvorledes hun fik del i lagkagen, når hun nu var så langt væk. Det var ikke beroligende, at fortælle, at jeg ikke havde spist lagkage. Så er det nærmest ikke en rigtig fødselsdag i hendes optik. Det bliver vi nok nødsaget til at gøre noget ved, når hun kommer på besøg.
Nu er en helt fuldstændig overraskende dag ved at slutte og jeg kan konstatere, at man altså ikke bliver for gammel til at holde fødselsdag og man bliver formentlig heller aldrig for gammel til, at blive glad for telefonopringninger, kort og hilsner af alle slags.
Det har været en af de bedste fødselsdage, takket være jer.
En lille filur har sendt sin mormor billeder.

En lille filur har sendt sin mormor billeder.

