Tags

, , , , , , ,

Hallo! Jeg har brug for at den lammende gift mister sin magt.

Hallo! Jeg har brug for at den lammende gift mister sin magt.


Det føles næsten som om et farligt insekt har stukket og lammet mig med sin modbydeligt gift. Nu sidder jeg her afmægtig og ude af stand til at handle og hamle op med, den fortsatte strøm at løgne og bedrag, som vælter ud af aviser, tv og magasiner. Den vælter ud af politikernes og embedsmændenes mund i en sådan fart, at jeg ikke når, at analysere det ene udsagn og finde modargumenterne, før den næste spand løgnagtigt spam kommer drønende.
Tro ikke på at venstres angreb på kontanthjælpsmodtagerne udelukkende handler om de offentlige ydelser. Tro ikke at DF`s daglige usmagelige angreb på indvandrer og flygtninge alene er rettet mod dem.
Mennesker vågn nu op. Der er i den grad tale om en ny kulturkamp. Angrebene er sat ind for fuld fart.
Sådan var det da jeg som ung socialrådgiver var med til at modbevise den samme slags regnskaber mod mennesker som havde mistet deres arbejde og var tvunget på bistandshjælp. Sådan var det da man nedlagde AF og i stedet valgte at forringe hele arbejdsløshedsområdet og lægge det under kommunerne. Sådan var det da man løgnagtigt lavede kommunalreformen og ændrede Danmarks kortet. Sådan vil det fortsætte, hvis ikke vi går til modstand og sige nej til magtfordrejning. Nej til at embedsmænd af sig selv eller tvunget får orde om at stable rapporter og papirer på benene, der fejlagtigt underbygger politikernes påstande om dette eller hint. Kontanthjælp, hjemsendelse af flygtninge, nægtelse af at modtage ditto, fortsatte ødelæggelser af miljøet og den evige sang om konkurrenceevne og vækst. Læs Mørkelygten, hvis du er i tvivl.
Det er nu i denne valgkamp vi skal sige nej til, at Det Danmark som vi tror vi kender, bliver ændret til et Danmark, vi slet ikke vil kendes ved og ikke kan lide.
Jeg er selv skuffet over Rød Blogs politik, men så vidt jeg kan skønne er det ikke sandt at økonomien i DK er dårlig. Så vidt jeg kan skønne klarer vi os udmærket i konkurrencen.
Men det er nu – sidste udkald – hvis vi vil have en regering, der gør op med den liberale tankegang og underminering af et Velfærds Danmark, som bliver sværere og sværere at få øje på.
Sig nej til at hakke på de svageste. Sig nej til fortsat at ødelægge miljøet og den verden vore børn skal vokse op i. Sig nej til dyremishandling i den hellige produktions navn. Stop med at lade regnskoven fælde og omdanne til soyamarker og meget mere.
Det kan jo godt lade sig gøre, hvis vi altså vil – lader alle sig lamme af giften, er vi fortabte.

