Tags

, , , , ,

Åh! Det er lige ilse-ting, der står her på hylden. hvis jeg nu køber en kop først - kommer kolonihavehuset mon så som nummer to.

Åh! Det er lige ilse-ting, der står her på hylden. hvis jeg nu køber en kop først – kommer kolonihavehuset mon så som nummer to.


Solen, duften af forår. Venlige menneskers glade smil og mine nypudsede vinduer, gør mig næsten flyvende. Afsted på cyklen for at hente nyforsålede støvler og udblokkede sko. I min alder skal der konstant gøres plads til knysterne. Tænk, at det skulle komme så vidt.
På under 10 min. havde jeg formøblet en mindre formue. Først indkøb af aftensmad. Jeg hører stadig til de heldige i den bedre stillede ende og kan købe ind efter lyst, økologi og anden form for kvalitet. Jeg er taknemmelig hver gang jeg handler ind og tænker på dem, der skal administrere en sølle kontanthjælp, flygtningelommepenge og nøgne pensioner.
Vidste I for resten, at den reneste laks vi for tiden kan købe for penge, er de opdrættede laks fra Færøerne. Skal bestilles hos fiskehandleren. De bedste efter smagen er Østersølaks. Men de er meget dyre og fortsat fyldt med tungmetaller. Derfor ikke spise for meget af dem. Godt så! Nu ved vi det.
Min fiskehandler var i det oplysende hjørne i dag. Fedt.
Dernæst afsted efter en større dyne til Molly. Det endte naturligvis også med at være en økologisk dyne. Gad vide hvor og hvordan den moskusand er opdrættet?
Men bomuldsvåren er sikkert rigtig nok og det er vigtigt, nu hvor jeg er bekendt med, at dyrket bomuld kræver utroligt meget vand og sprøjtes med uhyggelig meget gift. Så den slags kan vi kun få for lidt af.
Parat til at forlade butikken ser jeg en hylde med Ilse-ting. Whau! Jeg ville gerne sidde foran mit kønne, lille kolonihavehus, under et blomstrende æbletræ med sol på og drikke the af de smukke kopper. På kagefadet som matcher, skal der ligge lækre agurkesandwich og bakken, der står op af æbletræets stamme er naturligvis også med roser. Brumbasserne summer og mine gæster hygger sig. Jeg ser det for mig.
Hvis jeg nu køber en kop. Kan jeg jo altid købe huset bagefter – ik? Det er måske nok lidt omvendt rækkefølge, men et sted skal jeg jo begynde.
Nej! Jeg venter lidt, men hvor er det pænt og romantisk at kigge på.

