Tags

, , , , , ,

De er mine venner. Karius og Baktus alias Kaktus og Baktus.

De er mine venner. Karius og Baktus alias Kaktus og Baktus.


Op måtte mormor før en vis herre fik fundet sine morgensutter frem. Det er i dag vi skal i teater og se Karius og Baktus og først skal vi køre med tog. Den sætning bliver sagt mange gange, medens vi spiser havregrød og tager tøj på.
Endelig kan vi spæne afsted for at nå toget.
Lige før vi når frem til teatret begynder mormor at svede tran, for frem på pladsen myldrer det med børnehaver. Hvordan skal vi dog finde en plads i alt det virvar. Heldigvis går det op for os, at der er numre på billetterne, hvilket betyder at vi roligt kan vente på mor.
Det sjoveste for de voksne er ikke teaterstykket, men at betragte de små ansigtsudstryk. De var pengene værd. Molly var totalt opslugt, og det var klart for enhver, at de mange små børn solidariserede sig med småfyrene Karius og Baktus. Stor var bekymringen for, hvad der var blevet af dem, da de havde forladt Jense`s mund.
Mange gange har vi måttet gentage, at de hugger og hakker i børnenes tænder, hvis vi spiser for meget wienerbrød og slik.
Eftermiddagen blev spenderet på biblioteket, der har masser af legetøj og bøger, som vi gerne må låne. Til slut aftensmad og før hovedet når puden ligger hun nu og snorker.
Hvor er det fredfyldt og om lidt kan jeg taknemmelig for en god dag, træt læse i min bog. Skønt jeg ikke får trænet er jeg træt, som havde jeg løbet en halv maraton.
“Så meget ved jeg i hvert fald: Livet er utroligt, men sandt!” – Benny Andersen.
To som elsker hinanden.

To som elsker hinanden.

